Asuntomessujen 100 000. kävijä kukitettiin

Asuntomessuilla Seinäjoella ylitettiin tänään 100 000 messukävijän raja. Sadastuhannes kävijä astui sisään messuportista klo 13.30 aikaan. Messuportilla yllätetty Anu Peuronen ilahtui silminnähden, kun Suomen Asuntomessujen ja Seinäjoen kaupungin edustajat vastaanottivat hänet kukkien, messulippujen ja pienen lahjakassin kera.

Pyöreiden lukujen kunniaksi kukitettiin Anu Peuronen sekä hänen seurassaan messuille saapuneet Juha Kuronen sekä Mauno ja Raija Peuronen. Anulle vierailu Asuntomessuilla oli jo tämän kesän aikana toinen.

- Tämäpä iloinen yllätys! Kävin viime viikolla Messujen illassa iltalipulla ja nyt tulin eri seurueen kanssa uudelleen messuille, Anu Peuronen kertoi.

Anu kertoi tulleensa hakemaan ideoita omaan tulevaan talonrakennusprojektiinsa.

- Ajattelimme tulevaisuudessa rakentaa kaksikerroksisen puutalon, ja siihen haemme tänään vähän vinkkejä. Itseäni miellyttävät sellaiset perinteisen omakotitalot, Anu sanoi.

Tämän vuoden Asuntomessut on tähän asti saanut paljon kehuja esimerkiksi alueen puurakentamisesta. Erityisesti puukerrostalo Mäihä on ihastuttanut. Myös messuilla esillä olevat minikodit ovat nousseet puheenaiheiksi. Messujen väliraportin mukaan mieleenpainuvimmat asiat messuilta ovat olleet alueen pohjalaistalot, monipuolisuus sekä hyvät järjestelyt ja hieno alue.

Aki Palsanmäki tulee sunnuntaina vetämään huutokauppaa

Asuntomessujen viimeinen viikko käynnistyi vilkkaissa merkeissä. Ryhmävierailut vilkastuivat entisestään ja messuille on tulossa ryhmävieraita ulkomaita myöten. Asuntomessuilla Seinäjoella vierailee yhteensä toistasataa ryhmää.

Tänä vuonna messuvieraille on järjestetty monenlaista erityisohjelmaa. Messujen ensimmäisellä viikolla järjestettiin bloggaajapäivä, jolloin Asuntomessuilla juhlittiin joulua. Viime viikolla alueella pidettiin Messujen ilta, jolloin messuportit olivat avoinna iltakymmeneen asti. Muitakin yllätysohjelmanumeroita on osunut messujen yhteyteen, kun Jounin kauppa-auto kurvasi viime viikolla alueella ja HP:n messukohteessa pidettiin tatuointistudiota perjantaina. Eilen sunnuntaina alueelta starttasi kansallinen suunnistuskilpailu Asuntomessut Seinäjoella sprint, johon osallistui parisataa suunnistajaa.

Asuntomessut huipentuvat sunnuntaina järjestettävään huutokauppaan, jota tulee vetämään televisiosta tuttu huutokauppakeisari Aki Palsanmäki. Huutokaupassa on huudettavana yhden messukohteen, Kastelli Kaarnan, koko sisustus. Kohteen sisustussuunnittelija on Tea-Mariia Pyykönen ja huutokaupan järjestäjiä ovat Kastelli-talot Oy, Otavamedia Oy ja Osuuskunta Suomen Asuntomessut.

- Kohteen tuotteita voi huutaa ennakkoon netissä. Kannattaa kuitenkin tulla paikanpäälle messuille sunnuntaina, mikäli haluaa varmistaa, että saa haluamansa tuotteen. Ennakkohuutoja voi tehdä lauantaihin 6.8. klo 18 asti netissä. Itse huutokauppa pidetään sunnuntaina 7.8. klo 13.00 alkaen Kastelli Kaarnan piha-alueella, Asuntomessujen markkinointijohtaja Kari Salmi kertoo.

Lisätietoja:

Suomen Asuntomessut, markkinointijohtaja Kari Salmi, p. 0400 350 021