Pasi Heiskanen valittiin vuoden 2009 asuntovaikuttajaksi

Suomen Asuntomessujen toimitusjohtaja Pasi Heiskanen on valittu vuoden asuntovaikuttajaksi 2009. Vuoden asuntovaikuttaja valittiin nyt 11. kerran.

- Tunnustus on ehkä enemmänkin asuntomessuille kuin minulle henkilökohtaisesti. Asuntomessut vaikuttavat laaja-alaisesti ja monipuolisesti kuluttajien näkemyksiin ja pyrimme olemaan edelläkävijöitä hyvän suunnittelun ja energiatehokkaiden ratkaisujen esille tuojana. Viime kesän asuntomessuilla Valkeakoskella oli esillä kolme passiivienergiataloa, jotka esittelimme suurelle yleisölle, Heiskanen kommentoi. Heiskasen mukaan asuntomessujen keskeisinä haasteina jatkossa ovat sisällön pitäminen ajankohtaisena sekä viestintäkanavien monipuolistuminen. - Ajallisesti usean vuoden aikana rakentuvan messualueen sisältö on todellinen suunnittelu- ja rakentamistiedon runsaudensarvi. Meidän tulee osata hyödyntää kaikkia uusia median keinoja yleishyödyllisessä ja puolueettomassa tiedonvälitystehtävässämme. Sähköiset mediat tarjoavat tässä uudentyyppisiä mahdollisuuksia tuottaa kuluttajille heitä kiinnostavaa tietoa runsaasti ja nopeasti ympäri vuoden, Heiskanen toteaa. Vuoden asuntovaikuttajan valintayhteistyössä olivat mukana Nordea, Rakennuslehti sekä Suomen Asuntotietokeskus. Vuoden asuntovaikuttaja valittiin yleisöäänestyksellä Internetissä. Edellisvuosien asuntovaikuttajia ovat olleet mm. Realia Groupin toimitusjohtaja Risto Kyhälä, asuntoministeri Jan Vapaavuori ja Espoon teknisen toimen johtaja Olavi Louko. Vuoden asuntovaikuttaja julkistettiin tänään pidetyssä Asuntomarkkinat 2010 -huippuseminaarissa. Lisätietoja: Toimitusjohtaja Pasi Heiskanen, Suomen Asuntomessut, puh. 040 848 6200