Pori loma-asuntomessuilla tehtiin kävijäennätys

Porin loma-asuntomessuilla tehtiin loma-asuntomessujen historian kävijäennätys, kun maksaneiden kävijöiden määräksi tuli 65 230. Lopullinen kävijämäärä saadaan tarkastuslaskennan jälkeen. Edellinen kävijäennätys nyt kahdeksatta kertaa järjestettävien loma-asuntomessujen historiassa oli vuodelta 2003, jolloin Kurussa oli 63 175 kävijää.

- Loma-asuntomessut Porin Reposaaressa oli haaste, johon on nyt onnistuneesti vastattu
kävijäennätyksellä. Loma-asuntomessutapahtuma Reposaaressa osoitti, että radikaali ja ennakkoluuloton tarttuminen ajankohtaisiin haasteisiin yhdyskuntarakenteen tiivistämisestä, ranta-alueiden entistä tehokkaammasta käytöstä on kannattanut, toteaa Suomen Asuntomessujen toimitusjohtaja Pasi Heiskanen.

Porin loma-asuntomessut on onnistunut sekä pienissä, että suurissa asioissa, niin lyhyellä kuin pitkällä aikavälillä. Messupalveluista sekä itse alueesta saatu palaute kävijätutkimuksen väliraportin mukaan on ollut kannustavaa ja myönteistä. Loma-asuntomessut ovat nostaneet Reposaaren tunnettavuutta sille kuuluvaan arvoonsa, mistä alueen asukkaat, yrittäjät ja Porin kaupunki hyötynevät myös pidemmällä aikavälillä. Onnistumisen vahvistaa myös loma-asuntomessuhistorian uusi kävijäennätys, joka on vahva näyttö itse loma-asuntomessujen tarpeellisuudesta.

– Loistava kävijämäärä on messujen monipuolisen sisällön ansiota, tuumi messutoimikunnan puheenjohtaja, Porin apulaiskaupunginjohtaja Kari Hannus tyytyväisenä.

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Pasi Heiskanen, Suomen Asuntomessut, puhelin 040 848 6200
Apulaiskaupunginjohtaja Kari Hannus, Porin kaupunki, puhelin 044 701 1012

Yrityksestä

Suomen Asuntomessut auttaa synnyttämään ja vaalimaan tärkeitä asuinympäristöjä, joissa ihmiset voivat hyvin.