HYPON ASUNTOMARKKINA-ANALYYSI Q3/2010

Suomen Hypoteekkiyhdistys ja Suomen AsuntoHypoPankki Oy julkistavat vuoden 2010 kolmannen neljänneksen asuntomarkkinoiden tilanneanalyysinsä perjantaina 3.9.2010 klo 9.00.

Asuntorahoitukseen keskittynyt Hypo-konserni julkisti edellisen, toista vuosineljännestä koskevan kasvukeskusten asuntomarkkinoita kuvaavan analyysinsä 7.6.2010.

Analyysin Q2/2010 otsikoita olivat: ”Asuntomarkkinoiden pahin huuma hellittämässä” sekä ”Siperia, eiku anteeksi Kreikka opettaa” ja ”Uudisrakentaminen lähtenyt hyvin käyntiin. Tarjonta parantumassa.”

Analyysi Q2/2010 on kokonaisuudessaan nähtävillä Hypon internetsivuilla www.hypo.fi .

Hypo julkaisee kolmatta neljännestä koskevan kasvukeskusten asuntomarkkinoita kuvaavan tilanneanalyysinsä perjantaina 3.9.2010 klo 9.00

Suomen Hypoteekkiyhdistys & Suomen AsuntoHypoPankki Oy

Matti Inha

Toimitusjohtaja, Rahoitusneuvos

Puhelin (09) 228 361 tai 0500 500 013

Suomen Hypoteekkiyhdistys on Suomen vanhin valtakunnallinen ja yksityinen luottolaitos, perustettu 1860. Hypo-konserni on kaikista pankki- ja vakuutusyhtiöistä riippumaton, jäsentensä omistama keskinäinen yhtiö, joka toiminnassaan on erikoistunut pelkästään asuntorahoitukseen. Konserniin kuuluu myös vuonna 2002 perustettu talletuspankki, Suomen AsuntoHypoPankki Oy.

Välitilinpäätöksen 1.1.-30.6.2010 mukaan Hypo-konsernin tase oli 696 miljoonaa euroa, vakavaraisuus 17,4 %, luottokanta 505 miljoonaa euroa ja liikevoitto 1,0 miljoonaa euroa.

Lisätiedot: www.hypo.fi

Hypo - Parempaan Asumiseen