SUOMEN HYPOTEEKKIYHDISTYS SUUNNITTELEE INDEKSISIDONNAISEN JOUKKOVELKAKIRJALAINAN LIIKKEESEENLASKUA

Suomen Hypoteekkiyhdistys suunnittelee uuden joukkovelkakirjalainan liikkeeseenlaskua. Lainamäärä on enintään 20 miljoonaa euroa ja lainan emissiokurssi on vaihtuva. Laina-aika on kymmenen vuotta. Lainan 1/2004 tuotto vuosina 2005 ja 2006 on kiinteä 4.50%. Vuosina 2007-2014 tuotto on indeksihyvitys, joka määräytyy viiteindeksi EuroStoxx50:n mukaan. Indeksilaina OsakeTuotto lasketaan liikkeeseen Suomen Hypoteekkiyhdistyksen joukkovelkakirjaohjelman alla, määrältään 200 miljoonaa euroa. Lainalle 1/2004 haetaan listausta Helsingin Pörssin ylläpitämälle pörssilistalle. Lainan järjestää Nordea Pankki Suomi Oyj. Ohjelman listalleottoesite ja lainan lainakohtaiset ehdot ovat saatavilla järjestäjältä Nordea Pankki Suomi Oyj:ltä ja Suomen Hypoteekkiyhdistykseltä 22.11.2004 lukien, jolloin lainan myynti alkaa. Myynti päättyy 3.12.2004. Hypo-konsernin luottoluokitus on A+ vakaa (Fennorating/Suomen Asiakastieto). Luokitus kuvaa luokittajan arviota Hypoteekkiyhdistykseen liittyvästä luottoriskistä pitkäaikaisilla luottomarkkinoilla. Lisätietoja: Nordea Pankki Suomi Oyj, Structured Products -osasto, puh. 09-369 50870 Suomen Hypoteekkiyhdistys, toimitusjohtaja Matti Inha, puh. 0500-500 013 varatoimitusjohtaja Raimo Vaherno, puh. 09-228 36211