Balettioppilaitos juhlistaa kevätkauden päätöstä Alminsalissa

Ohjelmassa klassista balettia espanjalaistunnelmissa ja uusia nykytanssiteoksia

Kansallisoopperan balettioppilaitoksen lukukausi päättyy perinteiseen tapaan kevätjuhlaesitykseen Alminsalissa toukokuun loppupuolella. Kevätjuhlan klassisen baletin ohjelma vie katsojat espanjalaisiin tunnelmiin, sillä luvassa on osia baletista Paquita sekä unikohtaus baletista Don Quijote . Nykytanssiohjelmistona nähdään Fornier Ortizin teos What gets left behind sekä Jouka Valkaman Legioona .

Mukana kevätjuhlan esityksessä on mukana balettioppilaitoksen oppilaita ja opiskelijoita kaikilta luokka-asteilta 9-vuotiaista ala-asteen oppilaista ammatillisen koulutuksen opiskelijoihin. Balettioppilaitoksen ammatillinen koulutus on kolmevuotinen toisen asteen koulutus, josta valmistuu tanssialan perustutkinnon suorittaneita tanssijoita. Tänä keväänä balettioppilaitoksesta valmistuu kymmenen ammatillisen koulutuksen opiskelijaa.

Balettioppilaitos esittää: Kevätjuhla 2015
Esitykset 22.5. klo 18, 23.5. klo 14, la 23.5. klo 17 sekä ma 25.5., 26.5. ja 27.5. klo 18