Dance ON esittelee Kansallisbaletin tanssijat koreografeina

Toukokuussa Alminsalissa kantaesitetään seitsemän Kansallisbaletin tanssijan luomat koreografiat, kun tanssijoiden koreografiworkshop palaa ohjelmistoon parin vuoden tauon jälkeen Dance ON -illassa.

Dance ON -illassa pitkän kokemuksen koreografeja ovat tanssijat Aapo Siikala , Anna Sariola , Anandah Kononen ja Jouka Valkama . Siikalan teoksia on nähty mm. aiemmissa workshopeissa ja Sariolan teoksia Kansallisbaletin kesäkiertueilla. Valkama on tehnyt mm. teokset Reuna ja 91°N Kansallisoopperan päänäyttämölle ja Kononen tänä keväänä kantaesitetyn baletin Muumipeikko ja pyrstötähti .

Nuorta tanssija- ja koreografipolvea Dance ONissa edustavat Emmi Pennanen , Thibault Monnier ja Emrecan Tanis . Monnier on tehnyt aiemmin koreografian Kansallisbaletin nuorisoryhmälle ja Tanis on tehnyt lukuisia koreografioita mm. aiempiin workshopeihin ja kesäkiertueille. Pennasen teos on hänen ensimmäinen koreografiansa Kansallisbaletissa.

Dance ON -ilta tarjoaa monipuolisen kavalkadin erilaisia teoksia lyhyistä kolmen minuutin makupaloista noin 15 minuutin pituisiin teoksiin. Myös teosten musiikkina kuullaan laaja kirjo Vivaldin Neljästä vuodenajasta nykypäivän elokuvamusiikkiin.

Dance ON – Kansallisbaletin tanssijoiden workshop
Emmi Pennanen: Squares and Circles
Anna Sariola: Play to Play
Thibault Monnier: Concerto
Emrecan Tanis: Moon on the Man
Anandah Kononen: Cocina latina
Jouka Valkama: Leijona (A Lion)
Aapo Siikala: It's A Boy

Esitykset 13.5. klo 19.30 sekä 16.5. klo 14 ja klo 18
Liput 18,50 e / 9,50 e

Lisätietoja: viestintäsuunnittelija Jussi Iltanen, p. 09 4030 2223, jussi.iltanen@opera.fi

Teoskuvat ovat maksutta tiedotusvälineiden käytettävissä Kansallisoopperan aineistopankissa . Aineistopankin käyttäjiksi voi rekisteröityä Oopperan www-sivujen kautta. Ensi-iltateosten kuvat ovat käytettävissä aineistopankissa ensi-iltaviikon loppupuolelta alkaen.