Lilli Paasikiven kautta Kansallisoopperan taiteellisena johtajana ehdotetaan jatkettavaksi

Suomen Kansallisoopperan säätiön hallitus on ehdottanut kokouksessaan tänään keskiviikkona 28.1., että oopperan taiteellisen johtajan Lilli Paasikiven kautta jatketaan vuoteen 2020 saakka. Vuonna 1.8.2013 alkaneeseen kolmivuotiseen sopimukseen liittyi alun perin kahden vuoden optio. Nyt ehdotetusta kahden vuoden lisäkaudesta hallitus kuulee henkilöstöryhmiä, minkä jälkeen se päättää työsuhteen jatkamisesta kokouksessaan 25.2.2015. Hallituksen perusteluiden mukaan lisäkausi turvaisi oopperatoiminnan jatkuvuuden ja pitkäjänteisen suunnittelun.

Oopperan taiteellinen johtaja vastaa ooppera- ja konserttiohjelmiston taiteellisesta suunnittelusta, johtaa ja kehittää taiteellista toimintaa sekä ylläpitää ja kehittää taiteellista tasoa. Oopperan taiteellinen johtaja raportoi pääjohtaja Päivi Kärkkäiselle.

Lisätietoja: pääjohtaja Päivi Kärkkäinen, p. 09 4030 2200, 040 706 8122, paivi.karkkainen@opera.fi