Suomen kansallisbaletin oppilaitoksen rehtoriksi Satu Ristlakki

Suomen kansallisbaletin oppilaitoksen rehtoriksi on valittu MuM Satu Ristlakki. Hän aloittaa uudessa tehtävässään tammikuun alussa. Satu Ristlakki on aiemmin työskennellyt aineenopettajana ja pedagogina mm. Musiikkiopisto Juvenaliassa, Omniassa ja Sibelius-Akatemiassa sekä toiminut pitkään Koulujen musiikinopettajat ry:n toiminnanjohtajana. Hän on työskennellyt myös Kansallisoopperan ja -baletin yleisötyön vastaavana tuottajana ja on vuodenvaihteeseen asti oopperan taiteellisen johtajan Lilli Paasikiven assistentti.

Kansallisbaletin oppilaitos on Suomen ainoa klassiseen balettiin painottuvaa laajaa perusopetusta ja balettitanssijan ammattiin johtavaa toisen asteen koulutusta tarjoava opinahjo. Ammatillisen koulutuksen rehtorilta vaaditaan laissa määritelty kelpoisuus. Oppilaitoksessa opiskelee yhteensä 170 lasta ja nuorta. Balettioppilaitos sijaitsee Taiteen talossa, Helsingin Hakaniemessä.

Nuorten tanssijoiden syyskauden työn tuloksia esitellään 8.–14.12. Balettioppilaitoksen joulujuhlassa. Neljässä esityksessä Kansallisoopperan Alminsalissa nähdään taituruutta kaikilta asteilta alkuopetuksen pikku oppilaista ammattikoulutuksen opiskelijoihin.

Lisätietoja nimityksestä: pääjohtaja Päivi Kärkkäinen, p. 09 4030 2200, 040 706 8122, paivi.karkkainen@opera.fi

viestintäpäällikkö Johanna Järventaus 09 4030 2322
viestintäsuunnittelija Emilia Vähätalo 040 832 1611