Tanssioppilaitosten NykytanssiPaletti kokoaa nuoret tanssinharrastajat ympäri Suomen

Mukana on yli 200 nuorta tanssinharrastajaa eri puolelta Suomea.

Kansallisoopperassa ja -baletissa nähdään jälleen kavalkadi nuorten tanssiharrastajien osaamista ja innostusta, kun Tanssioppilaitosten NykytanssiPaletti järjestetään 26.11.2016 kuudetta kertaa. Tällä kertaa tapahtuma tuo Alminsalin näyttämölle noin 220 tanssinharrastajaa ympäri Suomen Helsingistä Kajaaniin. Esiintyjät ovat iältään noin 8–20-vuotiaita modernin, jazz- ja nykytanssin harrastajia.

Kavalkadiin pyrki 39 tanssinumeroa, joista 20 valittiin mukaan. Edustettuina on 17 tanssioppilaitosta eri puolilta Suomea. Pääkaupunkiseudulta mukana ovat Helsingin ja Espoon tanssiopistot sekä muualta Suomesta Jyväskylän, Nurmijärven ja Keravan tanssiopistot sekä Luoteis-Uudenmaan tanssiopisto Vinha Karkkilasta, Tanssikoulu Tanssitiimi Turusta, Tanssikoulu 1st Step Riihimäeltä, Baletti- ja liikuntakoulu Hannele Soulasmaa Hangosta, Pirkanmaan tanssiopisto Lempäälästä, Kajaani Dance, Tanssistudio Funka Lohjalta, Länsi-Uudenmaan Tanssiopisto Hurja Piruetti Raaseporista, Tampereen Balettiopisto, Turun Seudun Tanssioppilaitos ja Tanssikoulu Dance Actions Pirkanmaalta. Myös Suomen kansallisbaletin oppilaitoksen oppilaat esittäytyvät omilla numeroillaan.

Tapahtuma toteutetaan yhteistyössä Suomen tanssioppilaitosten liiton Stoppin kanssa. Kansallisbaletti ja Suomen tanssioppilaitosten liitto ovat järjestäneet NykytanssiPaletin rinnalla myös Tanssioppilaitosten BalettiPaletti -tapahtumaa, jotta koko maan tanssioppilaitokset voisivat esitellä nuoria lahjakkuuksiaan ammattilaisnäyttämöllä. Seuraava BalettiPaletti järjestetään 23.4.2017.

Suomen tanssioppilaitosten liitto jakaa Tanssioppilaitosten NykytanssiPaletti -tapahtumassa myös Tanssikasvatus elämäntyönä- ja Vuoden tanssikasvattaja -palkinnot.

Tanssioppilaitosten NykytanssiPaletti
Kansallisooppera ja -baletti, Alminsali 26.11.2016 klo 18
Liput 23/12 e, Oopperan ja Baletin lipunmyynti ja Lippupiste

viestintäpäällikkö Johanna Järventaus 040 731 2213