Tanssioppilaitosten NykytanssiPaletti kokoaa nuoret tanssinharrastajat ympäri Suomen

Mukana on yli 230 tanssinharrastajaa eri puolelta Suomea.

Kansallisoopperassa ja -baletissa nähdään jälleen kavalkadi nuorten tanssiharrastajien osaamista ja innostusta, kun Tanssioppilaitosten NykytanssiPaletti järjestetään 21.10.2017 seitsemättä kertaa. Tällä kertaa tapahtuma tuo Alminsalin näyttämölle yli 230 tanssinharrastajaa ympäri Suomen Hangosta Kajaaniin. Esiintyjät ovat iältään pääosin 9–20-vuotiaita modernin, jazz- ja nykytanssin harrastajia.

Kavalkadiin pyrki 45 tanssinumeroa, joista 21 valittiin mukaan. Edustettuina on 18 tanssioppilaitosta eri puolilta Suomea. Mukana ovat tänä vuonna Helsingin, Keravan, Nurmijärven, Lappeenrannan, Lahden ja Jyväskylän tanssiopistot sekä Tanssikoulu DCA Helsingistä, Keski-Uudenmaan tanssiopisto Järvenpäästä, Länsi-Uudenmaan Tanssiopisto Hurja Piruetti Raaseporista, Baletti- ja liikuntakoulu Hannele Soulasmaa Hangosta, Taidetehtaan tanssikoulu Porvoosta, Tampereen Balettiopisto, Tanssikoulu Dance Actions Pirkanmaalta, Nokian Tanssiasema, Turun Seudun Tanssioppilaitos, Tanssistudio Jami Imatralta, Koskelan tanssi Äänekoskelta ja Kajaani Dance. Myös Suomen kansallisbaletin oppilaitoksen oppilaat esittäytyvät omilla numeroillaan.

Tapahtuma toteutetaan yhteistyössä Suomen tanssioppilaitosten liiton Stoppin kanssa. Kansallisbaletti ja Suomen tanssioppilaitosten liitto ovat järjestäneet NykytanssiPaletin rinnalla myös Tanssioppilaitosten BalettiPaletti -tapahtumaa, jotta koko maan tanssioppilaitokset voisivat esitellä nuoria lahjakkuuksiaan ammattilaisnäyttämöllä.

Suomen tanssioppilaitosten liitto jakaa tapahtumassa Tanssikasvatus elämäntyönä- ja Vuoden tanssikasvattaja -palkinnot.

Tanssioppilaitosten NykytanssiPaletti
Kansallisooppera ja -baletti, Alminsali 21.10.2017 klo 18.30
Liput 12–23 e, Oopperan ja Baletin lipunmyynti ja Lippupiste

viestintäsuunnittelija Emilia Vähätalo 040 832 1611 (digitaaliset kanavat)