Oopperan kummituksen lipuista myyty yli 70 prosenttia

Report this content

Kansallisoopperassa ensi vuonna nähtävä Andrew Lloyd Webberin musikaali Oopperan kummitus on herättänyt suurta kiinnostusta. Syksyn 2015 esitysten yritys- ja ryhmämyynti alkoi viime keväänä ja yksittäiset liput tulivat myyntiin 11.11.2014. Nyt lipuista on ostettu 71 prosenttia, yhteensä noin 29 000 kappaletta.

Oopperan kummituksen ensi-ilta on Kansallisoopperassa 4.9.2015. Syksyllä 2015 näytöksiä on yhteensä 30 ja ne jatkuvat keväällä 2016. Ensimmäistä kertaa Suomessa nähtävän musikaalin ohjaa Tiina Puumalainen ja koreografian luo Osku Heiskanen. Lavastuksen suunnittelee Teppo Järvinen, puvut Marjaana Mutanen ja valaistuksen Timo Alhanen. Ensi-illan johtaa kapellimestari Nick Davies ja osan esityksistä Kurt Kopecky.

Andrew Lloyd Webber: Oopperan kummitus
Ensi-ilta Kansallisoopperassa 4.9.2015
Muut esitykset 5.9.–31.12.2015 (esitykset jatkuvat kevätkaudella 2016)

Liput Oopperan lipunmyynti ja Lippupiste 17,50–88,50 e, permanto alk. 68,50 e, koululaiset ja alle 30-vuotiaat opiskelijat alk. 55,50 e, eläkeläiset alk. 70,50 e (sis. palvelumaksun).

Lisätietoja: viestintäsuunnittelija Heli Rislakki, p. 09 4030 2320, heli.rislakki@opera.fi

Suomen Kansallisooppera / Viestintä
viestintäpäällikkö Heidi Almi 09 4030 2321

viestintäsuunnittelija Heli Rislakki 09 4030 2320
viestintäsuunnittelija Jussi Iltanen 09 4030 2223
päädramaturgi Juhani Koivisto 09 4030 2215
etunimi.sukunimi@opera.fi
www.ooppera.fi

Suomen Kansallisooppera on kansallinen taidelaitos, joka toimii koko Suomen hyväksi: Kansallisooppera on maan ainoa ammatillinen oopperatalo, Kansallisbaletti taas maan ainoa ammatillinen balettiryhmä. Ohjelmistoon kuuluu sekä aikaa kestäviä klassikkoja että uusia teoksia, maailmalta ja kotimaasta.

Avainsanat: