Tanssioppilaitosten NykytanssiPaletti tuo nuoret tanssinharrastajat Oopperalle

Mukana on yli 300 nuorta tanssinharrastajaa eri puolelta Suomea.

Kansallisoopperassa nähdään jälleen kavalkadi nuorten tanssiharrastajien osaamista ja innostusta, kun Tanssioppilaitosten NykytanssiPaletti järjestetään 4.10.2014 neljättä kertaa. Tällä kertaa tapahtuma tuo Alminsalin näyttämölle yli 300 tanssinharrastajaa ympäri Suomen Helsingistä Kajaaniin. Esiintyjät ovat iältään noin 10–20-vuotiaita modernin, jazz- ja nykytanssin harrastajia.

Kavalkadiin pyrki 61 tanssinumeroa, joista 27 valittiin mukaan. Lisäksi tilaisuudessa esitetään yksi tanssifilmi. Edustettuina on 24 tanssioppilaitosta eri puolilta Suomea. Pääkaupunkiseudulta mukana ovat Helsingin, Espoon ja Vantaan Tanssiopistot sekä muualta Suomesta Jyväskylän, Lahden, Nurmijärven ja Keravan tanssiopistot sekä Keski-Uudenmaan Tanssiopisto Järvenpäästä, Turun Seudun Tanssioppilaitos, Seinäjoen Baletti- ja Tanssiopisto, Kajaani Dance, Kuopion konservatorion tanssikoulu, Koskelan Tanssi Äänekoskelta, Loviisan Tanssiopisto ja Sirkuskoulu, Dance Studio Funky Turusta, Raija Lehmussaaren balettikoulu Turusta, Tanssikoulu Liisa Nojonen Porista, Tampereen Balettiopisto, Tanssikoulu Dance Actions Pirkanmaalta, Taidetehtaan Tanssikoulu Porvoosta, Tanssistudio Funka Lohjalta, Baletti- ja liikuntakoulu Hannele Soulasmaa Hangosta, Länsi-Uudenmaan Tanssiopisto Hurja Piruetti Raaseporista ja Luoteis-Uudenmaan tanssiopisto Vinha Karkkilasta. Myös Suomen Kansallisoopperan balettioppilaitoksen oppilaat esittäytyvät omilla numeroillaan.

Tapahtuma toteutetaan yhteistyössä Suomen tanssioppilaitosten liiton kanssa. Kansallisbaletti ja Suomen tanssioppilaitosten liitto ovat järjestäneet NykytanssiPaletin rinnalla myös Tanssioppilaitosten BalettiPaletti -tapahtumaa, jotta koko maan tanssioppilaitokset voisivat esitellä nuoria lahjakkuuksiaan ammattilaisnäyttämöllä.

Suomen tanssioppilaitosten liitto jakaa Tanssioppilaitosten NykytanssiPaletti -tapahtumassa myös Tanssikasvatus elämäntyönä- ja Vuoden tanssikasvattaja -palkinnot.

Tanssikoulujen NykytanssiPaletti
Kansallisoopperan Alminsali 4.10. klo 18
Liput 18,50/8,50 e (sisältää palvelumaksun), Oopperan lipunmyynti ja Lippupiste

Suomen Kansallisooppera / Viestintä
viestintäpäällikkö Heidi Almi 09 4030 2321

viestintäsuunnittelija Heli Rislakki 09 4030 2320
viestintäsuunnittelija Jussi Iltanen 09 4030 2223
päädramaturgi Juhani Koivisto 09 4030 2215
etunimi.sukunimi@opera.fi
www.ooppera.fi

Suomen Kansallisooppera on kansallinen taidelaitos, joka toimii koko Suomen hyväksi: Kansallisooppera on maan ainoa ammatillinen oopperatalo, Kansallisbaletti taas maan ainoa ammatillinen balettiryhmä. Ohjelmistoon kuuluu sekä aikaa kestäviä klassikkoja että uusia teoksia, maailmalta ja kotimaasta.

Avainsanat: