Esko Salminen jää pois Luulosairaasta - Jukka-Pekka Palo päärooliin

Kansallisteatterin kevätkauden Pienen näyttämön toisen ensi-illan, Luulosairaan miehitys muuttuu.

Esko Salminen vetäytyy Arganin roolista aiemminkin kiusanneen selkävaivan vuoksi. Pääroolin tulee näyttelemään pitkän linjan kansallisteatterilainen Jukka-Pekka Palo. Esityksen ohjaa Arto Af Hällström.

”Uuden ensi-illan harjoitteleminen oli Salmisen selälle liian raskasta. Olemme harmissamme tilanteesta ja toivomme Salmiselle rauhallista toipumista. Hyvää tässä tilanteessa on se, että oma tekijämme Jukka-Pekka Palo hyppää rooliin. Näin varmistamme, että yleisömme näkee esitykset alkuperäisen aikataulun mukaisesti”, pääjohtaja Mika Myllyaho kommentoi muutostilannetta.

Ensi-ilta on Pienellä näyttämöllä 22. huhtikuuta.

Mika Myllyaho mika.myllyaho@kansallisteatteri.fi p. 044 5938 130

Suomen Kansallisteatteri on vanhin suomenkielinen taiteellinen ammattiteatteri ja suomalaisen teatterin tärkein kohtaamispaikka. Tarjoamme näyttämöt parhaimmille tekijöille. Keskiössä on näyttämötaide, mutta myös Kiertuenäyttämön, Lavaklubin, YTYÄ-yleisötyön sekä uusien tuotantojen lähtökohtina ovat ammattitaito ja halu tehdä merkityksellisiä esityksiä, joista yleisö poistuu tyytyväisenä ja täynnä ajatuksia.