Kansallisteatterin kevätkausi huipentuu vierailuihin

Kansallisteatterin oma kevätkausi on päättymässä.  Onnistuneen kauden lopulla teatterin ovet on haluttu avata vielä lukuisille huippuvierailuille ja yhteistuotannoille.

Kansallisteatteri teki jälleen yhteistyötä Cirko-festivaalin kanssa. Viime viikonvaihteen aikana Suurella näyttämöllä vieraili ranskalainen akrobatiaspektaakkeli La Meute.

Näyttelijä Jukka-Pekka Mikkosen monologiteos Järvi vieraili viime viikolla Omapohjassa. Teatteri Takomon ja Circus Maximuksen tuottama ja Marc Gassotin esittämä kulttiesitys Dark Side Of The Mime nähtiin niin ikään Omapohjassa toukokuun alussa.

Tällä viikolla Suurella näyttämöllä nähdään  Tero Saarinen Companyn odotetun uutuusteoksen  Morphedin paluu.  Morphedia esitetään neljän näytännön verran keskiviikosta lauantaihin 20. ̶ 23.5.2015.

Kaksi Skotlannin merkittävintä teatteriryhmää vierailee Paula Salmisen  kirjoittamalla esityksellä  13 Sunken Years (13 uponnutta vuotta) . Edinburghin teatterifestivaaleilla mainetta niittänyt tulkinta nähdään Pienellä näyttämöllä kaksi kertaa: torstaina ja perjantaina 21. ja 22.5.

Tanssitaiteilija Hanna Brotheruksen omaelämäkerrallinen sooloteos Hanna B.  kantaesitetään Willensaunassa torstaina 21.5.  Brotherus on tehnyt työtä koreografina 20 vuotta ja luonut lukuisia näyttämöteoksia muille ihmisille ̶  ja nyt on hänen oma vuoronsa astua näyttämölle.   Hanna B:n esityksiä nähdään torstaista lauantaihin 21. ̶ 23.5.

Tänäkin vuonna Kansallisteatterissa nähdään palkitun teatterintekijän Juha Hurmeen tuotantoa kolmen eri esityksen verran Omapohjassa keskiviikosta lauantaihin 20. ̶ 23.5.

Lisätiedot ja lipputoiveet
Mia Hyvärinen mia.hyvarinen@kansallisteatteri.fi p. 050 540 5062

Lisää esityksistä

Suomen Kansallisteatteri on vanhin suomenkielinen taiteellinen ammattiteatteri ja suomalaisen teatterin tärkein kohtaamispaikka. Tarjoamme näyttämöt parhaimmille tekijöille. Keskiössä on näyttämötaide, mutta myös Kiertuenäyttämön, Lavaklubin, YTYÄ-yleisötyön sekä uusien tuotantojen lähtökohtina ovat ammattitaito ja halu tehdä merkityksellisiä esityksiä, joista yleisö poistuu tyytyväisenä ja täynnä ajatuksia.