Veera Salmen Finlandia Junior -palkintoehdokas Mauri ja vähä-älypuhelin Kansallisteatteriin

Jukka Rantasen dramatisoima ja ohjaama kantaesitys nähdään Willensaunassa huhtikuussa 2016.

Suosituista Puluboi-kirjoistaan tunnetun Veera Salmen uutuusteos Mauri ja vähä-älypuhelin (Otava 2015) nähdään tuoreeltaan Kansallisteatterissa. Teoksen dramatisoi näyttämölle pitkän linjan teatterintekijä, lukuisten suosittujen lastenesitysten ohjaaja Jukka Rantanen. Esityksen musiikin säveltää Rantasen kanssa menestyksekkäitä töitä tehnyt säveltäjä ja muusikko Maija Ruuskanen . Rooleissa nähdään Harri Nousiainen ja Maija Ruuskanen .

Keskiviikkona julkistetuista palkintoehdokkaista myös Nadja Sumasen Rambo on ajankohtainen teos Kansallisteatterissa. Se kantaesitetään Omapohjassa joulukuun 9. päivä Elina Kilkun ohjaamana.

Mauri ja vähä-älypuhelin -näytännöt tulevat myyntiin joulukuun 2. päivä.

tiedotuspäällikkö Mia Hyvärinen mia.hyvarinen@kansallisteatteri.fi p. 050 540 5062

Suomen Kansallisteatteri on vanhin suomenkielinen taiteellinen ammattiteatteri ja suomalaisen teatterin tärkein kohtaamispaikka. Tarjoamme näyttämöt parhaimmille tekijöille. Keskiössä on näyttämötaide, mutta myös Kiertuenäyttämön, Lavaklubin, YTYÄ-yleisötyön sekä uusien tuotantojen lähtökohtina ovat ammattitaito ja halu tehdä merkityksellisiä esityksiä, joista yleisö poistuu tyytyväisenä ja täynnä ajatuksia.