Vesa Vierikko Saiturin joulun päärooliin - Antti Pääkkönen Luulosairaan miehitykseen

Kahteen Kansallisteatterin esitykseen tulee miehitysmuutoksia näyttelijä Jukka Puotilan sairastuttua. Vesa Vierikko vierailee Saiturin joulun pääroolissa Ebenezer Scroogena, ja Luulosairaassa nähdään talon vakituinen näyttelijä Antti Pääkkönen.

Saiturin joulun uusintaensi-ilta on Suurella näyttämöllä 4. marraskuuta. Esitys on ollut Kansallisteatterin ohjelmistossa kahtena kautena: vuodenvaihteessa 2011 ̶ 2012 sekä 2012 ̶ 2013. Esityksen ohjaa Kurt Nuotio.

Jukka Puotilan Luulosairaan rooleihin (Herra Diafoirus ja Herra Purgon) on tarttunut pitkän linjan kansallisteatterilainen Antti Pääkkönen.

tiedotuspäällikkö Mia Hyvärinen mia.hyvarinen@kansallisteatteri.fi p. 050 540 5062

Suomen Kansallisteatteri on vanhin suomenkielinen taiteellinen ammattiteatteri ja suomalaisen teatterin tärkein kohtaamispaikka. Tarjoamme näyttämöt parhaimmille tekijöille. Keskiössä on näyttämötaide, mutta myös Kiertuenäyttämön, Lavaklubin, YTYÄ-yleisötyön sekä uusien tuotantojen lähtökohtina ovat ammattitaito ja halu tehdä merkityksellisiä esityksiä, joista yleisö poistuu tyytyväisenä ja täynnä ajatuksia.