Laktoositon Isopure Smoothie - proteiinipohjainen hedelmäjogurtti smoothie on palautusjuomien raikas uutuus

Report this content

Nature’s Best on tuonut Suomen markkinoille uuden, proteiinipohjaisen Isopure Smoothien, jossa yhdistyvät hedelmien raikkaus ja jogurttijuoman pehmeys. Nopeasti imeytyvää heraproteiini-isolaattia täydentävät Omega 3 rasvahapot.

Isopure on kehitetty kuluttajatutkimuksien ja –palautteen pohjalta vastaamaan niiden kuluttajien toiveita, jotka kaipaavat helppoa ”ready to drink” –tyyppistä palautusjuomaa, jossa ei ole proteiinijuomille tyypillistä jälkimakua. Isopure Smoothien hedelmät ja marjat tuovat vaihtelua  tuttuihin vaniljan ja kaakaon makuihin. Juoman maku syntyy pääosin aidoista hedelmistä, juomaan ei ole lisätty sokeria eikä se sisällä aspartaamia.

Kätevässä 470 ml kierrätettävässä muovipullossa myytävä Isopure Smoothie on tehokas palautusjuoma, terveellinen välipala ja hyvä proteiinin lähde kaikille hyvinvoinnistaan huolehtiville. Juoma sopii myös laktoosittomaan ja gluteiinittomaan ruokavalioon ja niille, joiden täytyy kiinnittää erityistä huomiota proteiininsaantinsa, esimerkiksi kasvissyöjille. Makuvaihtoehtoja on kolme; appelsiini – persikka, appelsiini – marja ja marja – granaattiomena. Yksi pullo sisältää 260 mg Omega 3 happoja ja yli 7400 mg haaraketjuista aminohappoa eli BCAA:ta (branched-chain amino acids).

Laadukas proteiini huoltaa lihaksia ja pitää näläntunteen loitolla pitkään

Proteiini tulee Kreikan sanasta proteos ja tarkoittaa tärkeintä. Isopure Smoothien proteiini on laadukasta heraproteiini-isolaattia eli siinä on runsaasti haaraketjuisia aminohappoja. Ne imeytyvät nopeasti ja elimistö pystyy hyödyntämään proteiinin tehokkaammin. Tämä on palautumisen kannalta erittäin tärkeää. Aminohapot ovat välttämättömiä paitsi lihasten kasvussa myös esimerkiksi tulehdusten paranemisessa. Heraproteiinilla on todettu monia terveydelle edullisia vaikutuksia esim. immuniteettiin, painonhallintaan, rasitus- ja lihasvammojen ehkäisyyn ja vastustuskyvyn ylläpitoon.

Riittävä proteiinin saanti takaa urheilijoille nopean palautumisen ja lihaksiston kehittymisen. Voimaharjoittelussa proteiinilla on aina ollut tärkeä merkitys mutta esimerkiksi kestävyysurheilussa hiilihydraattien saanti usein ylikorostuu ja proteiinin osuus ravinnossa saattaa jäädä liian vähäiseksi.

Laihduttajalle proteiinilisällä varmistetaan, että painonpudotus ei tapahdu lihasmassan menetyksen kustannuksella. Proteiini pitää myös tehokkaasti nälän poissa.

Maukas lisä proteiininsaantiin

Vähenevä energian- ja proteiininsaanti kiihdyttää lihaskatoa ja lisää tulehdusriskiä erityisesti ikääntyvillä. Valtion Ravitsemusneuvottelukunnan suosituksissa ikääntyneiden proteiinin uusi saantisuositus on 1,0-1,2 grammaa painokiloa kohden, mikä on selvästi enemmän kuin aikuisväestön yleinen saantisuositus 0,8 grammaa painokiloa kohden. Uusi suositus tarkoittaa sitä, että keskimäärin vanhuksen tulisi nauttia proteiinia 80 grammaa päivässä. Proteiininsaanti jää usein vähän syövällä henkilöllä niukaksi. Täydennysravintovalmisteet tuovat vaihtelua ruokavalioon ja ovat helppo apu proteiininsaantiin.

Kasvissyöjien ja erityisesti vegaanien ruokavaliossa välttämättömien aminohappojen osuus jää helposti niukaksi ja hedelmäinen proteiiniannos on erinomainen lisä terveelliseen ruokavalioon.

Lisätiedot

Suomen Lisäravinne Oy, toimitusjohtaja Tommi Nurmi 0400 708 918, tommi@suomenlisaravinne.fi, www.suomenlisaravinne.fi

Viestintätoimisto Caprice Consulting Oy, Sari Selkälä 040 775 8804, sari@capriceconsulting.fi

Kuvia toimitukselliseen käyttöön: www.suomenlisaravinne.fi/media

Ravitsemussuositukset ikääntyneille: Valtion Ravitsemusneuvottelukunnan raportti 2010

Tuotetiedot

Tuotteiden saatavuus maaliskuussa 2011: Prismat, S-marketit, Alepat, Elixia- , GoGo-  ja Forever -liikuntakeskukset. Berry & Pomegranate 1.5. alkaen Keskon valikoimassa.

Isopure Smoothie, orange & peach

Pehmeän raikas ja runsas persikan maku. Laktoositon, sisältää maitoa ja soijaa. Ei sisällä aspartaamia. Sisältää Omega 3 rasvahappoja. Ravintosisältö / 100 ml: 188 kJ/45 kcal, proteiinia 6,8 g, hiilihydraatteja 3 g, joista sokeria 1,9 g, rasvaa 0,7 g joista tyydyttymättömiä 0 g,  kuitua 0,9 g, kolesterolia 1 mg, natriumia 0,04 g. Pakkauskoko 470 ml. Suositushinta € 4,90

Annosta kohden

Kaloria 210, peräisin rasvasta 25, rasvaa yhteensä 2,5 g, kolesterolia 5 mg, natrium 125 mg, hiilihydraatteja yhteensä 16 g, ravintokuitua 3 g, sokeria 9 g, proteiinia 32 g, C-vitamiinia 20 %, kalsiumia 20 %, Rautaa 2 %

Ainesosat: Vesi, hera (maito) proteiini-isolaatti, persikkapyreetiiviste, appelsiinimehutiiviste, pektiini, fosforihappo, jauhettu pellavansiemen, osittain kovetettu auringonkukkaöljy, maltodekstriini, luonnolliset ja keinotekoiset aromit, omenahappo, propyleeniglykolialginaatti, kalaöljy, makeutusaine; sukraloosi (E955), natriumkasenaatti, dikaliumfosfaatti, mono- ja diglyseridit, suola, natriumstearoyylilaktaatti, karrageeni, soijalesitiini, mikrokiteinen selluloosa, natriumsitraatti, natriumkarboksimetyyliselluloosa. 22 % mehua. Valmistuttaja Nature’s Best USA.

Isopure Smoothie, orange & berry

Hedelmäinen, appelsiinin raikas maku, mukana aavistus marjaa. Maitomainen, sileä koostumus. Laktoositon, sisältää maitoa ja soijaa. Ei sisällä aspartaamia. Sisältää Omega 3 rasvahappoja. Ravintosisältö / 100 ml: 169 kJ/40 kcal, proteiinia 6,8 g, hiilihydraatteja 3,0 g joista sokeria 1,9 g, rasvaa 0,2 g joista tyydyttämättömiä 0 g, kuitua 0,9 g, kolesterolia 1 mg, natriumia 0,03 g. Pakkauskoko 470 ml. Suositushinta € 4,90

Annosta kohden:

Kaloria 210, peräisin rasvasta 10, rasvaa yhteensä 1,5 g, kolesterolia 5 mg, natrium 130 mg, hiilihydraatteja yhteensä 20 g, ravintokuitua 3 g, sokeria 14 g, proteiinia 32 g, C-vitamiinia 50 %, kalsiumia 20 %, Rautaa 2 %

Ainesosat: Vesi, hera (maito) proteiini-isolaatti, appelsiinimehutiiviste, mansikkapyreetiiviste, pektiini, vadelmapyreetiiviste, jauhettu pellavansiemen, sitruunahappo, fosforihappo, luonnolliset ja keinotekoiset aromit, propyleeniglykolialginaatti, kalaöljy, makeutusaine sukraloosi (E955), mikrokiteinen selluloosa, natriumkaroksimetyyliselluloosa, väriaine E129. 22 % mehua. Valmistuttaja Nature’s Best USA.

Isopure Smoothie, berry & pomegranate

Runsas ja hedelmäinen maku, pirteän jogurttimainen. Laktoositon, sisältää maitoa ja soijaa. Ei sisällä aspartaamia. Sisältää Omega 3 rasvahappoja. Ravintosisältö / 100 ml: 187 kJ/ 45 kcal, proteiinia 6,8 g, hiilihydraatteja 4,5 g, joista sokeria 3,0 g, rasvaa 0,5 g joista tyydyttämättömiä 0 g, kuitua 0,9 g, kolesterolia 1 mg, natriumia 0,03 g. Pakkauskoko 470 ml. Suositushinta € 4,90

Annosta kohden

Kaloria 230, peräisin rasvasta 25, rasvaa yhteensä 2,5 g, kolesterolia 5 mg, natrium 135 mg, hiilihydraatteja yhteensä 21 g, ravintokuitua 3 g, sokeria 13 g, proteiinia 32 g, C-vitamiinia 15 %, kalsiumia 20 %, Rautaa 4 %

Aineosat: Vesi, hera (maito) proteiini-isolaatti, mansikkapyreetiiviste, granaattiomenatiiviste, pektiini, vadelmapyreetiiviste, jauhettu pellavansiemen, osittain kovetettu auringonkukkaöljy, fosforihappo, maltodekstriini, sitruunahappo, luonnolliset ja keinotekoiset aromit, propyleeniglykolialginaatti, kalaöljy, makeutusaine; sukraloosi (E955), natriumstearoyylilaktaatti, karrageeni, soijalesitiini, mikrokiteinen selluloosa, natriumsitraatti, natriumkarboksimetyylisellulloosa, väriaine E129. 18 % mehua. Valmistuttaja Nature’s Best USA.

Kuvia toimitukselliseen käyttöön: www.suomenlisaravinne.fi/media

Yhdysvaltainen Nature’s Best tuottaa ja markkinoi Isopure ja Perfect urheilu- ja ravinnevalmisteita maailmanlaajuisesti. Yhtiö on perustettu 1984. Suomessa Nature’s Best tuotteita maahantuo, edustaa ja markkinoi Suomen Lisäravinne Oy.