Uusi animaatio havainnollistaa MS-tautia

MS-liitto julkaisi uuden suomenkielisen animaation MS-taudista. Mikä on multippeliskleroosi? -animaatio auttaa ymmärtämään MS-taudin biologisia ja neurologisia vaikutuksia kehossa. Animaatio havainnollistaa keskushermoston ja immuunijärjestelmän toimintaa sekä MS-taudin vaikutusta niihin. Animaatio kertoo myös MS-diagnoosin tekemisestä, sairauden etenemisestä ja hoidosta. Esityksen interaktiivinen osuus tutustuttaa terveetkin käyttäjät siihen, miltä MS-taudin tyypilliset oireet, kuten näköhäiriöt, vapina ja kävelyn epävarmuus tuntuvat. Animaation saksan- ja englanninkielisen version ovat alun perin tuottaneet saksalaiset MS-järjestöt DMSG ja Amsel. Animaation kaikkiin kieliversioihin pääsee tutustumaan klikkaamalla banneria osoitteessa www.ms-liitto.fi.

Yrityksestä

Suomen MS-liitto ry on valtakunnallinen kansanterveys- ja liikuntajärjestö, joka edistää multippeliskleroosin (MS) ja etenevien harvinaisten neurologisten sairauksien (harnes) hoitoa ja tutkimusta. Liitto toimii sairastavien ja heidän omaistensa edunvalvojana sekä tuottaa erilaisia palveluja heidän elämänlaatunsa kohentamiseksi.