Ministeri Leppä jää pois Paukkulan hallituksesta - tilalle jyväskyläläinen Perttu Kemiläinen

Suomen Nuoriso-opiston Kannatusyhdistys ry. myönsi vuosikokouksessaan eron ministeri Jari Lepälle Suomen Nuoriso-opiston hallituksen jäsenyydestä. Maa- ja metsätalousministeriksi valittu Jari Leppä luopuu suuresta osasta luottamustoimiaan karsiakseen sidonnaisuuksia ja välttääkseen jääviyksiä ministerin tehtävän aikana. Leppä on toiminut Suomen Nuoriso-opiston hallituksen jäsenenä vuodesta 2003 alkaen.

Ministeri Lepän sijalle hallitukseen valittiin jyväskyläläinen palvelutuotantojohtaja Perttu Kemiläinen. Suomen Nuoriso-opiston hallituksen jäsenyyden lisäksi Perttu Kemiläinen toimii mm. Suomen Nuorisoseurojen valtuuston varapuheenjohtajana. Kemiläinen on innokas raviurheiluharrastaja, hän toimii vapaa-ajallaan Jyväskyläläisen Jou-Jou ravitallin vetäjänä ja osaomistajana.

Suomen Nuoriso-opisto, tuttavallisemmin Paukkula, on nuorisoseurajärjestön ylläpitämä kansanopisto ja ammatillista koulutusta antava oppilaitos Mikkelissä. Opisto järjestää vapaan sisvistystyön kurssien lisäksi nuoriso- ja vapaa-ajanohjauksen perustutkintoon johtavaa koulutusta, personal trainer -painotteista liikunnanohjauksen peruskurssia.  Lisäksi Suomen Nuoriso-opisto on osakkaana Mikkeliin rakennettavassa Saimaa Stadiumissa.

Jukka Tammisuo,
rehtori, Suomen Nuoriso-opisto, jukka.tammisuo@sno.fi, 0500 659 309
Kalevi Niemi, Suomen Nuoriso-opiston hallituksen puheenjohtaja, XAMK:n kehitysjohtaja, kalevi.niemi@xamk.fi040 569 8901

Suomen Nuorisoseurat on Suomen merkittävin kulttuurisen lapsi- ja nuorisotyön toimija.