Sottiisiin kansainvälisiä vieraita viidestä eri maasta

Kansantanssin ja kansanmusiikin superfestivaali Pispalan Sottiisi on ilon ja värien juhlaa. Festivaalille saapuu kansainvälisiä vieraita Yhdysvalloista, Virosta, Venäjältä, Unkarista ja Espanjasta. Kesäinen viikko tuo tullessaan folkloren ilotulitusta; vauhdikkaita tansseja, mukaansatempaavia rytmejä, eksoottisia soittimia, upeita kansallispukuja ja nuorta energiaa.

Unkarista ja Virosta tulee lasten ja nuorten kansantanssiryhmiä; Balaton järven rannalta Balatonfüred Folk Dance Group  ja Viljandista tanssiryhmä Hebe. Espanjalaista eksotiikka säkkipillien ja tamburiinien säestyksellä tuo kansantanssiryhmä Grupo Folklorico Villaviciosa Aires de Asturias. Venäjältä vieraaksi saapuu Lipetskin lehmusten kaupungista alueen moniäänisistä lauluista tunnettu kansanmusiikkiryhmä Voskresenie, jonka traditionaalisiin soittimiin kuuluvat muun muassa balalaikka Yelets-pianoharmonikka.

Muita kansainvälisistä festivaalille tulevista vieraista on jo aiemmin julkistettu Yhdysvalloista saapuva Clog America ja kansanmusiikkiyhtye Curly Strings Virosta.

Pispalan Sottiisin konserttiliput tulevat myyntiin Nuorisoseurojen Puotiin TÄNÄÄN 15.3.2018

Ilo irti! - Pispalan Sottiisi 2018 päätösjuhlan su 17.6.2018 liput myydään vain Tampere-talossa.
www.lippu.fi/pispalansottiisi2018

www.sottiisi.fi

Facebook @sottiisi

Maarit Saarelainen, tiedottaja, Suomen Nuorisoseurat/Pispalan Sottiisi, 358 50 595 7874, maarit.saarelainen@nuorisoseurat.fi