Paralympiakomitea ja Pikkujätti solmivat arvopohjaisen kumppanuuden

Report this content

Suomen Paralympiakomitea aloittaa kahden vuoden yhteistyön Pikkujätti lasten ja nuorten lääkäriasema Oy:n kanssa. Pikkujätin ja Paralympiakomitean yhteistyö rakentuu yhteiselle arvopohjalle. Kumpikin omalta osaltaan tavoittelee korkealla ammattitaidolla, eettisellä toiminnalla ja luotettavuudella hyvinvoivaa yksilöä ja hyvinvoivia perheitä.

Pikkujätin toimitusjohtaja Juha Viertola näkee yhteistyössä monia mahdollisuuksia.

-Pikkujätin toiminta rakentuu suomalaisille tärkeille arvoille ja yhteiskuntavastuulle, tämä sama arvomaailma näyttäytyy paralympiaurheilussa. Liikunnalla ja urheilulla on merkittävä rooli hyvinvoinnin edistämisessä.

Pikkujätti on tehnyt yhteistyötä lukuisien eri liikunta- ja urheiluseurojen kanssa. Paralympiakomitean kanssa yhteistyö keskittyy erityisesti erityislapsiperheiden liikuntaharrastusten tunnettavuuden lisäämiseen sekä harrastusmahdollisuuksien tukemiseen. Tämä osaltaan tukee sekä paralympiatoiminnassa mukana olevien lapsien, että heidän perheidensä arkea ja hyvinvointia.

Paralympiakomitean pääsihteeri Tiina Kivisaari on mielissään, kun yhteistyö tukee nimenomaan vammaisurheilijanpolun alkupäätä.

-Paralympiakomiteassa näemme asiat laajasti, vaikka pääpainopiste onkin paralympialaisissa ja huippu-urheilussa. Meillä on tavoitteena, että vammaiset lapset ja nuoret löytäisivät laajalla rintamalla oman tapansa liikkua. Sitä kautta turvaamme myös paralympiaurheilun tulevaisuutta sekä edistämme perheiden hyvinvointia.

Pikkujätti näkyy seuraavan vuoden aikana Paralympiakomitean eri tapahtumissa, kuten 11.8. järjestettävässä Paralympiapäivässä Hernesaaren Rannassa. Lisäksi yhteistyö sisältää muun muassa viestinnällistä yhteistyötä sekä Pikkujätin että Paralympiakomitean toiminnasta.

Pikkujätti lasten ja nuorten lääkäriasema Oy toimii viidellä lastenlääkäriasemalla Helsingissä, Espoossa, Järvenpäässä ja Vantaalla. Pikkujätissä pitää vastaanottoa lähes 190 lastenlääkäriä, erikoislääkäriä ja muuta lasten terveydenhoitoon erikoistunutta asiantuntijaa. Pikkujätti on syntynyt vuonna 1968 toimintansa aloittaneesta Hakaniemen Poliklinikasta (myöhemmin Medicity Oy). Vuonna 1987 perustettiin ensimmäinen varsinainen lastenlääkäriasema Espoon Tapiolaan, Heikintorille.

Paralympiakomitea toteuttaa urheilun yhdenvertaisuutta ja edistää mahdollisuuksia tavoitella menestystä paralympialaisissa. Sen vastuulla on valmistella, valita, rahoittaa ja johtaa Suomen joukkue kesä- ja talviparalympialaisiin. Rio de Janeiro isännöi 7.-18.9.2016 historian 15:ä kesäparalympialaisia. Kisoihin odotetaan 176 maasta noin 4350 urheilijaa. Riossa kilpaillaan 22 lajissa, joista Suomella on edustus kymmenessä lajissa. Lisätietoja: www.paralympia.fi

Juha Viertola
juha.viertola@pikkujatti.fi