Erkki Liikanen jatkaaSuomen Punaisen Ristin puheenjohtajana

Suomen Pankin pääjohtaja Erkki Liikanen valittiin tänään Suomen Punaisen Ristin puheenjohtajaksi seuraavalle kolmelle vuodelle. Liikanen on johtanut järjestöä vuodesta 2008 lähtien.

Liikanen ja muut luottamushenkilöt päätettiin tänään 12.6. järjestön yleiskokouksessa Lahdessa.

Järjestön varapuheenjohtajiksi valittiin Pirkko-Liisa Ollila Tampereelta, Eero Rämö Helsingistä ja Christel von Frenckell-Ramberg Turusta.

Hallitukseen valittiin lisäksi Elisa Bloigu Lappeenrannasta, Hannu Harri Keravalta, Irmeli Metsänen Helsingistä, Maria Pietikäinen Muoniosta, Aino Rubini Kuopiosta ja Alpo Tanskanen Jyväskylästä.

Valtuuston puheenjohtajaksi valittiin Krista Kiuru Porista ja varapuheenjohtajaksi Ralf Nordström Mustasaaresta. Lisäksi valittiin valtuuston jäsenet ja heidän varajäsenensä.

Lahdessa kokoontuu tänä viikonloppuna yli tuhat Punaisen Ristin jäsentä. Tänään päätetään vielä toiminnan tavoitteista seuraavalle kolmelle vuodelle.

12.6.2011/op

www.punainenristi.fi