Kauhajoki: Punainen Risti päivystää puhelimessa huomiseen kello 12.30 asti

Punaisen Ristin päivystäjät vastaavat kansalaisten puheluihin vielä huomiseen torstaihin kello 12.30 asti. Numero on 0800 100 200. Puhelut ovat soittajalle ilmaisia.

Tähän mennessä soittoja on tullut 250.

- Soittajat ovat kaikenikäisiä. He kyselevät, miten asiaa voisi käsitellä koulussa ja kotona. Monen soittajan mielessä ovat aiemmat omat menetykset sekä Myyrmannin ja Jokelan surmat. Toisaalta meille soittavat esimerkiksi koululaiset, jotka haluavat kuulla aikuisen ääntä, kertoo Punaisen Ristin kotimaan avun suunnittelija Anita Hartikka.

Kauhajoella päivystys
maanantaihin asti

Kauhajoella Punaisen Ristin vapaaehtoiset päivystävät edelleen nuorisotalolla ja partioivat kaupungilla. - Jatkamme näin joka yö ensi maanantaiaamuun asti, kertoo Tave Rautiainen, Punaisen Ristin Länsi-Suomen piirin valmiuspäällikkö.

tiedotuspäällikkö Outi Pärnänen, 040 838 8919
www.punainenristi.fi