Kauhajoki: Punaisen Ristin henkisen tuen puhelin avattu

Punainen Risti avasi henkisen tuen puhelimen Kauhajoen ampumavälikohtauksen vuoksi. Punaisen Ristin vapaaehtoiset päivystävät numerossa 0800 100 200 toistaiseksi. Soittaminen numeroon on ilmaista.

Viimeksi Punaisen Ristin henkisen tuen puhelin oli avoinna Jokelan ampumavälikohtauksen aikaan viime vuoden marraskuussa. Runsaan kahden vuorokauden aikana puhelimeen tuli yli 500 soittoa.

Punaisen Ristin ensiapuryhmät paikalla

Ensiapuryhmät Kauhajoelta, Kurikasta ja Seinäjoelta on hälytetty paikalle. He ovat valmiina antamaan henkista tukea ja muuta apua. Punaisen Ristin toimintakeskus Kauhajoen keskustassa on avannut ovensa. Sinne voidaan tarpeen vaatiessa perustaa turvapaikka nuorille, jotka haluavat keskustella asiasta.

Henkisen tuen ohjeet netissä

Punaisen Ristin nettisivuilta www.punainenristi.fi saa apua Kauhajoen tilanteen käsittelemiseen esim. kouluissa.

Tiedotuspäällikkö Outi Pärnänen, puh. 040 838 8919