LähiTapiola tarjoaa elvytyskoulutuksen 30 000 koululaiselle yhteistyössä Suomen Punaisen Ristin kanssa

LähiTapiola tarjoaa vuoden 2017 aikana elvytyskoulutuksen 30 000 koululaiselle ympäri Suomea. Koulutus järjestetään yhteistyössä SPR:n kanssa. Koulutuksessa opitaan elvytyksen perusteet ja avun hälyttäminen. Koulussa saadun elvytyskoulutuksen lisäksi koululaiset saavat kotiin lainaksi elvytyspakkauksen, jolla he vuorollaan opettavat elvytyksen kotiväelleen. Elvytyspakkaukset jäävät koulujen käyttöön.

Oikeanlaisilla elvytystaidoilla jokainen voi pelastaa lähimmäisen hengen. Euroopan Elvytysneuvosto on tehnyt koko Euroopan-laajuisen aloitteen, jotta kaikki 5.–6.-luokkalaiset oppilaat koulutettaisiin elvytystaitoisiksi. LähiTapiolan ja SPR:n räätälöimä elvytyskoulutus tarjotaan 30 000 5.–6.-luokkalaisille vuonna 2017. Tämä on noin kolmasosa näistä ikäluokista. Koulutukset käynnistyvät helmikuussa 2017 ja jatkuvat koko vuoden. Sankarikoulutuksista kiinnostuneet koulut saavat lisätietoja osoitteesta sankarikoulutus.fi

- Haluamme tehdä konkreettisia turvallisuustekoja, joiden tavoitteena on LähiTapiolan elämänturva-strategian mukaisesti tehdä elämästä terveempää ja turvallisempaa niin yksilötasolla kuin yhteiskunnallisestikin. Ensiaputaidot säästävät ihmishenkiä ja parantavat koko Suomen turvallisuutta, sanoo turvallisuuden projektijohtaja Antti Määttänen LähiTapiolasta.

- Suomen Punainen Risti vie uudenlaisen elvytyskoulutuksen alakouluihin osana kouluille suunnattua ensiapukoulutustamme. Sankarikoulutus mahdollistaa monelle koululaiselle ensimmäisen elvytyskoulutuksen, jonka avulla voi pelastaa ihmishengen, kertoo Punaisen Ristin ensiapukoulutuksen päällikkö Mirja Sjöberg.

Koululaisten lisäksi LähiTapiolan alueyhtiöissä eri puolilla Suomea tarjotaan neljän tunnin hätäensiapukurssi 15 000 asiakkaalle tai asiakkuudesta kiinnostuneelle. Näihin maksuttomiin koulutuksiin voi ilmoittautua osoitteessa sankarikoulutus.fi.

Elvytyskoulutukset ovat jatkoa LähiTapiolan vuonna 2016 aloittamille Sankarikoulutuksille. Vuoden 2016 Sankarikoulutusten teemana oli alkusammutus, johon osallistui 27 000 henkilöä. Alkusammutuskoulutus järjestettiin yhteistyössä Suomen Pelastusalan Keskusjärjestön, SPEK:in kanssa.

Turvallisuuden projektijohtaja Antti Määttänen, LähiTapiola, puh. 0400 568 588, antti.maattanen@lahitapiola.fi

Ensiapukoulutuksen päällikkö Mirja Sjöberg, Punainen Risti, puh. 0400 787 135, mirja.sjoberg@punainenristi.fi