Punainen Risti auttaa Aitoon Kirkastusjuhlilla

Suomen Punaisen Ristin päihdetyön vapaaehtoiset päivystävät Aitoon Kirkastusjuhlilla 5.–6.7.2014.

Yhteensä viisi päihdetyön vapaaehtoista kiertelee festivaalialueella lauantaina klo 20 ja sunnuntaina klo 19 lähtien aina puoleen yöhön asti.

Päihdetyön tavoitteena on vähentää päihdekokeiluja ja niistä aiheutuvia haittoja. Tarkoituksena ei ole kuitenkaan moralisoida tai tuomita, vaan jutella hyvässä hengessä jokaisen omien tarpeiden mukaisesti.

Vapaaehtoiset jakavat festivaaleilla Särkyvää-settiä, joka sisältää esitteen, haavapyyhkeen, laastarin ja kondomin. Esite sisältää tietoa päihteistä, ensiavusta, virustartunnoista ja rikosuhripäivystyksestä. Päihdetyön vapaaehtoiset tunnistaa punaisista liiveistä, joissa on Punaisen Ristin tunnus sekä selässä teksti ”Päihdetyö”.

Kaikki Punaisen Ristin vapaaehtoiset ovat täysi-ikäisiä ja tehtäväänsä koulutettuja. Punaisen Ristin festaripäivystäjät auttavat tänäkin kesänä kymmenissä tapahtumissa eri puolilla Suomea.

Lisätietoa:

Päivystyksen vastuuhenkilö Hanna Riihelä, p. 044 286 6292