Punainen Risti auttaa Aura Fest -festivaalilla

Punaisen Ristin ensiavun ja päihdetyön vapaaehtoiset päivystävät Turussa Aura Fest -festivaalilla 8.–9.8.2014.

Vapaaehtoiset auttavat tapahtuma-alueella perjantaina kello 15–02 ja lauantaina kello 14–01. Yhteensä viisi ensiavun vapaaehtoista kiertää festivaalialueella sekä päivystää ensiapupisteellä. Ensiapuryhmä hoitaa paikan päällä juhlijoiden pienet haavat ja vammat. Tarvittaessa ensiapuryhmä tilaa paikalle ammattiapua, jos hätä on suuri. Ensiavun vapaaehtoiset tunnistaa punaisista ensiapuliiveistä.

Lauantaina festivaalilla päivystää myös kaksi päihdetyön vapaaehtoista. Päihdetyön tarkoituksena ei ole moralisoida tai tuomita, vaan jutella hyvässä hengessä jokaisen omien tarpeiden mukaisesti. Päihdetyön vapaaehtoiset tunnistaa punaisista liiveistä, joissa on Punaisen Ristin tunnus sekä selässä teksti ”Päihdetyö”.

Kaikki Punaisen Ristin päivystävät vapaaehtoiset ovat täysi-ikäisiä ja tehtäväänsä koulutettuja. Punaisen Ristin festaripäivystäjät auttavat tänäkin kesänä kymmenissä tapahtumissa eri puolilla Suomea.

Ensiapupäivystyksen vastaava Taneli Wahala, Punaisen Ristin Turun osasto, p. 050 564 3575

Päihdetyön vastaava päivystäjä Riikka Salo, Punaisen Ristin Forssan osasto, p. 040 086 9603