Punainen Risti auttaa Blockfest-kaupunkifestivaalilla

Punaisen Ristin ensiavun ja päihdetyön vapaaehtoiset päivystävät Tampereella Blockfest-festivaalilla 1.–2.8.2014.

Tapahtuma-alueella juhlijoita auttaa yhteensä 30 ensiavun vapaaehtoista perjantaina kello 14 ja lauantaina kello 12 lähtien aina puoleen yöhön saakka. Punaisella Ristillä on kaksi ensiapupistettä, joista toinen sijaitsee päälavan oikealla puolella ja toinen Ratinan stadionilla. Ensiavun vapaaehtoiset kiertävät myös alueella. Ensiapuryhmä hoitaa paikan päällä juhlijoiden pienet haavat ja vammat. Tarvittaessa ensiapuryhmä tilaa paikalle ammattiapua, jos hätä on suuri. Ensiavun vapaaehtoiset tunnistaa punaisista ensiapuliiveistä.

Myös neljä päihdetyön vapaaehtoista päivystää tapahtuma-alueen ulkopuolella. Päihdetyön tarkoituksena ei ole moralisoida tai tuomita, vaan jutella hyvässä hengessä jokaisen omien tarpeiden mukaisesti. Päihdetyön vapaaehtoiset tunnistaa punaisista liiveistä, joissa on Punaisen Ristin tunnus sekä selässä teksti ”Päihdetyö”.

Kaikki Punaisen Ristin vapaaehtoiset ovat täysi-ikäisiä ja tehtäväänsä koulutettuja. Punaisen Ristin festaripäivystäjät auttavat tänäkin kesänä kymmenissä tapahtumissa eri puolilla Suomea.

Ensiapupäivystyksen vastaava Veijo Vasama, Punaisen Ristin Tampereen osasto, p. 041 530 5858