Punainen Risti auttaa Hamina Tattoo sotilasmusiikkifestivaalilla

Punaisen Ristin ensiavun vapaaehtoiset päivystävät Hamina Tattoo -festivaalilla 29.7.–2.8.2014.

Tapahtuma-alueella auttaa yhteensä 20 ensiavun vapaaehtoista tiistaista lauantaihin kello 9–02. Punaisen Ristin ensiapupiste sijaitsee Hamina Bastionin tapahtuma-areenalla. Vapaaehtoiset kiertävät myös koko festivaalin ajan tapahtuma-alueella.

Ensiavun vapaaehtoiset auttavat juhlijoita pienten haavojen ja vammojen hoidossa. Jos hätä on suuri, vapaaehtoiset tilaavat paikalle ammattiapua. Ensiavun vapaaehtoiset tunnistaa punaisista ensiapuliiveistä.

Kaikki Punaisen Ristin päivystävät vapaaehtoiset ovat täysi-ikäisiä ja tehtäväänsä koulutettuja. Punaisen Ristin festaripäivystäjät auttavat tänäkin kesänä kymmenissä tapahtumissa eri puolilla Suomea.

Ensiapupäivystyksen vastaava Timo Koivula, Punaisen Ristin Kotkan osasto, p. 040 5710 829