Punainen Risti auttaa Helsinki City Marathonilla

Punaisen Ristin ensiavun vapaaehtoiset päivystävät Helsinki City Marathonilla ja Chiquita Minimarathonilla lauantaina 16.8.2014.

Yhteensä 50 ensiavun vapaaehtoista auttaa maratonille osallistuvia lauantaina kello 10–22. Punaisen Ristin pääensiapupiste sijaitsee Olympiastadionilla, ja vapaaehtoiset päivystävät myös matkan varrella huoltopisteillä. Lisäksi ensiavun vapaaehtoiset kiertävät juoksureitillä polkupyörien ja yhden moottoripyörän kanssa. Maratonilla päivystää myös kolme ambulanssia, jotka tarpeen vaatiessa toimivat siirtokuljetusautoina.

Ensiapuryhmä hoitaa paikan päällä pienet haavat ja vammat. Tarvittaessa ensiapuryhmä tilaa paikalle ammattiapua, jos hätä on suuri. Ensiavun vapaaehtoiset tunnistaa punaisista ensiapuliiveistä.

Kaikki Punaisen Ristin päivystävät vapaaehtoiset ovat täysi-ikäisiä ja tehtäväänsä koulutettuja. Punaisen Ristin vapaaehtoiset päivystäjät auttavat tänäkin kesänä kymmenissä tapahtumissa eri puolilla Suomea.

Ensiapupäivystyksen vastaava Rina Oksanen, Helsingin ja Uudenmaan piirin ensiaputoiminnan koordinaattori, p. 020 701 2358