Punainen Risti auttaa juhlijoita Waasa Pop Festival -tapahtumassa

Suomen Punaisen Ristin ensiavun ja päihdetyön vapaaehtoiset auttavat Waasa Pop Festival -tapahtumassa Vaasassa 13.-14.6.

Paikalla on tapahtuman molempina päivinä kolme ensiapupäivystäjää, jotka hoitavat paikan päällä juhlijoiden pienet haavat ja vammat. Lisäksi ensiapuryhmä tilaa paikalle ammattiapua, jos hätä on suuri. Vapaaehtoiset kiertelevät tapahtuma-alueella ja lisäksi alueelta löytyy ensiapupiste.

Perjantaina ensiapuryhmä auttaa klo 15 – 02, lauantaina klo 14 – 02. Ensiavun vapaaehtoiset tunnistaa punaisista ensiapuliiveistä.

Punaisen Ristin päihdetyön vapaaehtoiset kiertävät juhlijoiden joukossa keskustelemassa. Tarkoituksena ei ole moralisoida tai tuomita, vaan jutella hyvässä hengessä jokaisen omien tarpeiden mukaisesti.

Kaikki Punaisen Ristin vapaaehtoiset ovat täysi-ikäisiä ja tehtäväänsä koulutettuja. Punaisen Ristin ensiapuryhmäläiset päivystävät vuosittain yhteensä sadoissa tapahtumissa eri puolilla Suomea.

Lisätietoa:

Vaasan suomalaisen osaston ensiapuryhmän johtaja Heidi Ahola p. 0500 345 193