Punainen Risti auttaa Satama Open Air -festivaalilla

Punaisen Ristin ensiavun ja päihdetyön vapaaehtoiset päivystävät Satama Open Air -festivaalilla Kemissä 1.–2.8.2014.

Yhteensä kuusi ensiavun vapaaehtoista auttaa festivaalin juhlijoita perjantaina kello 19–01 ja lauantaina kello 18–01. Punaisen Ristin ensiapupiste sijaitsee pääportin läheisyydessä, ja vapaaehtoiset kiertävät myös tapahtuma-alueella. Ensiapuryhmä hoitaa paikan päällä juhlijoiden pienet haavat ja vammat. Tarvittaessa ensiapuryhmä tilaa paikalle ammattiapua, jos hätä on suuri. Ensiavun vapaaehtoiset tunnistaa punaisista ensiapuliiveistä.

Lauantaina tapahtuma-alueella päivystää myös kaksi päihdetyön vapaaehtoista. Päihdetyön tarkoituksena ei ole moralisoida tai tuomita, vaan keskustella hyvässä hengessä jokaisen omien tarpeiden mukaisesti. Päihdetyön vapaaehtoiset tunnistaa punaisista liiveistä, joissa on Punaisen Ristin tunnus sekä selässä teksti ”Päihdetyö”.

Kaikki Punaisen Ristin päivystävät vapaaehtoiset ovat täysi-ikäisiä ja tehtäväänsä koulutettuja. Punaisen Ristin festaripäivystäjät auttavat tänäkin kesänä kymmenissä tapahtumissa eri puolilla Suomea.

Yhteyshenkilöt:

Ensiapupäivystyksen vastaava Esa Herva, Punaisen Ristin Kemin osasto, p. 044 042 5107

Päihdetyön vastaava päivystäjä Aimo Hiltunen, p. 040 368 8263 (tapahtuma-alueella lauantaina)