Punainen Risti auttaa Suomen Lähetysseuran Valtakunnallisilla Lähetysjuhlilla Rovaniemellä

Punaisen Ristin ensiavun vapaaehtoiset auttavat 12.–14.6. Rovaniemellä Valtakunnallisilla Lähetysjuhlilla.

Yhteensä 20 vapaaehtoista päivystää Lähetysjuhlilla viikonloppuna. Perjantaina ensiavun vapaaehtoiset ovat Rovaniemen kirkossa kello 17.30–23. Lauantaina vapaaehtoiset päivystävät koko päivän kello 8 alkaen aina puoleen yöhön asti Lähetysjuhlien ohjelman mukaisesti Rovaniemen kirkossa, Santasport-keskuksessa, Ounasvaaran Juhannuskalliolla ja Lappi-areenalla, jossa Punaisen Ristin ensiapupiste sijaitsee. Sunnuntaina vapaaehtoiset päivystävät Lappi-areenalla ja Rovaniemen kirkossa kello 9.30–14.

Ensiapuryhmä hoitaa paikan päällä juhlijoiden pienet haavat ja vammat. Tarvittaessa ensiapuryhmä tilaa paikalle ammattiapua, jos hätä on suuri. Ensiavun vapaaehtoiset tunnistaa punaisista ensiapuliiveistä.

Kaikki Punaisen Ristin päivystävät vapaaehtoiset ovat täysi-ikäisiä ja tehtäväänsä koulutettuja. Punaisen Ristin festaripäivystäjät auttavat tänäkin kesänä kymmenissä tapahtumissa eri puolilla Suomea.

Ensiapupäivystyksen vastaava Anneli Hermanoff, Punaisen Ristin Rovaniemen osasto p. 040 593 1589