Punainen Risti auttaa Suomipop-festivaalilla

Punaisen Ristin ensiavun ja päihdetyön vapaaehtoiset auttavat festariyleisöä Jyväskylässä Suomipop-festivaalilla 9.–11.7.2015.

Festivaalialueella päivystää joka päivä kahdeksan ensiavun vapaaehtoista. He kiertävät alueella torstaina kello 16–01, perjantaina kello 14–01 ja lauantaina kello 13–01. Punaisen Ristin ensiapupiste sijaitsee festivaalialueen takareunassa.

Ensiapuryhmä hoitaa juhlijoiden pienet haavat ja vammat. Jos hätä on suuri, vapaaehtoiset tilaavat paikalle ammattiapua. Ensiavun vapaaehtoiset tunnistaa punaisista ensiapuliiveistä.

Myös neljä päihdetyön vapaaehtoista päivystää tapahtuma-alueella torstaina kello 17–21, perjantaina kello 14–01 ja lauantaina kello 13–01. Tarkoituksena ei ole moralisoida tai tuomita, vaan jutella hyvässä hengessä jokaisen omien tarpeiden mukaisesti. Päihdetyön vapaaehtoiset tunnistaa punaisista liiveistä, joissa on Punaisen Ristin tunnus sekä selässä teksti ”Päihdetyö”.

Kaikki Punaisen Ristin vapaaehtoiset festaripäivystäjät ovat täysi-ikäisiä ja tehtäväänsä koulutettuja. Punaisen Ristin vapaaehtoiset auttavat tänäkin kesänä kymmenissä tapahtumissa eri puolilla Suomea.

Yhteystiedot:

Ensiapupäivystyksen vastaava Venla Tarvainen, Punaisen Ristin Jyväskylän osasto, p. 040 585 6688

Päihdetyön vapaaehtoinen Marika Erkheikki, Punaisen Ristin Riihimäen osasto, p. 050 575 5820