Punainen Risti palkitsee OuToGo-tiimin Ennakkoluuloton edelläkävijä -tunnustuksella

Punaisen Ristin Oulun piiri myöntää Ennakkoluuloton edelläkävijä -tunnustuksen OuToGo-tiimille. OuToGo on sosiaalisessa mediassa nuorilta nuorille tapahtuvaa viestintää sekä tapahtumia, joissa kummassakin otetaan erityisesti huomioon maahanmuuttajanuorten mukaan saaminen.

Facebook- ja Instagram-päivitysten takana toimii tällä hetkellä kolme nuorta naista: 16-vuotias Isabella Martikainen, 18-vuotias Anja Kaketti ja 26-vuotias Anu Kaketti. Perustamisvaiheessa mukana on ollut myös Suvi Autto, 25 vuotta. Nuoret ovat järjestäneet kolme OuToGo Uneksii -tapahtumaa ja hakeneet nuorten NERO-rahaa Oulun kaupungilta tapahtumien toteuttamista varten. Jokainen tapahtuma on syntynyt yli 30 nuoren panoksella ja kävijöitä on saatu lähes sadan nuoren verran. Noin puolet kävijöistä on ollut maahanmuuttajia. OuToGo-sivusto sekä OuToGo Uneksii -tapahtumat ovat edesauttaneet nuorten yhteistä toimintaa ihonväriin, kieleen ja kulttuuriin katsomatta.

Punainen Risti jakaa rasisminvastaisella viikolla tunnustuksia yhteisöille ja yksittäisille henkilöille, jotka ovat edistäneet ihmisten yhdenvertaista kohtelua.

OuToGo-tiimi vastaanottaa Ennakkoluuloton edelläkävijä -tunnustuksen perjantaina 27.3. klo 15 Punaisen Ristin Oulun piirin toimistolla, os. Uusikatu 22, Oulu.

Lisää tietoja:

Haastattelupyynnöt monikulttuurisuustoiminnan kehittäjä Marika Parkkila , p. 020 701 2617, marika.parkkila@punainenristi.fi