Punainen Risti valtaa Nälkäpäivänä kymmenien yritysten verkkosivut

Suuren suosion viime vuonna saanut #SPRTakeover-kampanja järjestetään tänä vuonna toisen kerran.

Punainen Risti ottaa tällä viikolla haltuun kymmenten suomalaisten yritysten verkkosivut. Nämä yritykset osallistuvat Nälkäpäivä-keräykseen tarjoamalla verkkosivunsa Punaisen Ristin käyttöön. #SPRTakeover ja Nälkäpäivä-keräys järjestetään 15.–17.9.

Punaisen Ristin #SPRTakeover-kampanja tarkoittaa sitä, että yrityksen verkkosivuille tulevat ihmiset kohtaavat ilmoituksen, jossa heille tarjotaan mahdollisuutta osallistua keräykseen verkossa tai tekstiviestilahjoituksella. Vierailija voi joko tehdä lahjoituksen tai jatkaa osallistumatta alun perin hakemalleen sivustolle.

- Tällä viikolla satojatuhansia internetin käyttäjiä häiritään hyvän asian merkeissä. Keskeytys tarjoaa mahdollisuuden tehdä lahjoituksen, jolla autetaan sotien ja katastrofien uhreja. Tällä hetkellä apua tarvitaan erityisesti Syyriassa, sanoo Punaisen Ristin varainhankintajohtaja John Ekelund.

Nälkäpäivä on tunnettu katukeräyksestä, jossa voi lahjoittaa käteistä keräyslippaaseen. Katukeräys on edelleen merkittävä osa Nälkäpäivää, mutta käteisen käytön vähentyessä rinnalle on tullut muita lahjoittamisen tapoja. #SPRTakeover on Punaisen Ristin uusin verkkolahjoittamisen tapa.

- #SPRTakeover on yrityksille helppo ja vaivaton tapa osallistua, ja lisäksi se on kannanotto inhimillisyyden puolesta sekä näkyvä tapa osoittaa yhteiskuntavastuuta asiakkaille ja muille sidosryhmille.

#SPRTakeoveriin voivat osallistua kaikki verkkosivuja ylläpitävät yritykset ja yhteisöt. Oman verkkosivun valjastaminen osaksi Nälkäpäivää tapahtuu yksinkertaisen koodinpätkän avulla. Yksinkertaiset ohjeet ja tarvittavat työkalut löytyvät osoitteesta esmes.fi/nalkapaiva2016.

Nälkäpäivä-keräyksessä kerätään varoja katastrofien ja onnettomuuksien uhrien auttamiseksi Suomessa ja ulkomailla. Tänä vuonna kerätyillä varoilla autetaan esimerkiksi Syyrian sodan uhreja ja Kreikan pakolaisleireillä asuvia ihmisiä. Suomessa varoilla autetaan esimerkiksi tulipalossa omaisuutensa menettäneitä ihmisiä.

Nälkäpäivään voi lahjoittaa myös:

•  Soittamalla numeroon 0600 12220 (20,12 €/puhelu + pvm)
  •  Lähettämällä tekstiviesti SPR numeroon 16499 (15 €/viesti)
  •  Netissä osoitteessa nälkäpäivä.fi
  •  MobilePay:lla, numeroon 040 135 88 00

Lisätietoa:

Varainhankintajohtaja John Ekelund, p. 020 701 2022, john.ekelund@punainenristi.fi

Varainhankinnan suunnittelija Jenni Immanen, p. 020 701 2198, jenni.immanen@punainenristi.fi

Tiedottaja Anna Kaipainen p. 020 701 2224, anna.kaipainen@punainenristi.fi

Nälkäpäivä.fi