Punaisen Ristin ensiavun vapaaehtoiset auttavat juhannusaattona Seurasaaressa

Vapaaehtoiset ensiapupäivystäjät auttavat Seurasaaren juhannusjuhlissa perjantaina 24. kesäkuuta kello 17–01.

Punaisen Ristin käytössä on kaksi ensiavun päivystyspalveluautoa, jotka liikkuvat alueella. Lisäksi vapaaehtoiset kiertelevät jalan auttamassa ihmisiä.

– Yleisimpiä ensiapupäivystäjien paikkaamia haavereita juhannuksena ovat esimerkiksi pienet haavat, kolhut ja nyrjähdykset kertoo ensiaputoiminnan koordinaattori Titta Eloranta Punaisen Ristin Helsingin ja Uudenmaan piiristä.

Ensiapuryhmä hoitaa juhlijoiden pienet haavat ja vammat. Tarvittaessa vapaaehtoiset tilaavat paikalle ammattiapua. Ensiavun vapaaehtoiset tunnistaa punaisista ensiapuliiveistä.

Kaikki Punaisen Ristin päivystävät vapaaehtoiset ovat täysi-ikäisiä ja tehtäväänsä koulutettuja. Punaisen Ristin päivystäjät auttavat tänäkin kesänä kymmenissä tapahtumissa eri puolilla Suomea.

Lisätiedot:

Ensiaputoiminnan koordinaattori Titta Eloranta, Punaisen Ristin Helsingin ja Uudenmaan piiri, p. 020 701 2358.