Punaisen Ristin Helsingin ja Uudenmaan piirin Ennakkoluuloton edelläkävijä -tunnustus helsinkiläiselle Sunniva Drakelle

Punainen Risti jakaa rasisminvastaisella viikolla tunnustuksia yhteisöille ja yksittäisille henkilöille, jotka ovat edistäneet ihmisten yhdenvertaista kohtelua. Helsingin ja Uudenmaan piirin tunnustuksen saa tänä vuonna ihmisoikeusaktivisti Sunniva Drake. Tunnustus jaetaan maanantaina 20.3. klo 15.55 Narinkkatorilla Punaisen Ristin rasisminvastaisen viikon tapahtumassa. Tunnustuksen luovuttaa Punaisen Ristin pääsihteeri Kristiina Kumpula.

Sunniva Drake on osoittanut omalla toiminnallaan ennakkoluulottomuutta ja rohkeutta hakiessaan vastauksia ja ratkaisuja maahanmuuton sekä kotoutumisen pulmakohtiin tinkimättömällä tavallaan. Samalla Drake on toiminut esimerkkinä tavallisen kansalaisen omien valintojen merkityksestä moniarvoisen lähiyhteisön ja yhteiskunnan kehittymisessä.

Päivätyökseen Drake toimii Espoon kaupungin kirjastopalveluiden aluejohtajana. Draken ennakkoluuloton asenne on nostanut maahanmuuttajataustaisten työntekijöiden osuutta kirjastohenkilökunnassa, joka puolestaan on monipuolistanut kaupunginkirjaston ammattilaispalvelua: Palvelua saa nykyään 11 eri kielellä. Draken kädenjälki näkyy myös kaupunginkirjaston monipuolisessa toiminnassa, kuten monikielisissä satutunneissa, kirjallisuuspiireissä ja nuorille suunnatussa toiminnassa.

Lisä tietoja: Kotoutumistuen koordinaattori Hanna Holm , p. 020 701 2365, hanna.holm@punainenristi.fi