Punaisen Ristin joululahjoilla ja -korteilla iloa ja apua

Suomen Punaisen Ristin Hyvän mielen joululahjat tuovat iloa antajalle, saajalle ja samalla auttavat apua tarvitsevia. Punaisen Ristin joululahjavalitsimen avulla löytyy sopiva lahja joko pakettiin käärittäväksi tai Punaisen Ristin kautta avuntarvitsijoille sotien tai luonnonkatastrofien runtelemissa maissa. Punaisen Ristin verkkosivujen kautta voi ostaa paitsi ensiaputuotteita myös pehmoleluja, kodin tekstiilejä, koruja ja muita pieniä jouluyllätyksiä. Lisäksi verkossa voi lahjoittaa haluamansa summan katastrofirahastoon ja tulostaa lahjatodistuksen. Todistuksesta näkee, oletko ostanut ystävällesi koululuokan tuhkarokkorokotukset, puhdasta juomavettä tai kenttäsairaalan äitiyspakkauksen. Kortteja lähetetään edelleen Viestinnän sähköistymisestä huolimatta suomalaiset lähettävät edelleen yli kaksi miljoonaa Punaisen Ristin joulukorttia. Martta Wendelinin kuvittamien korttien lisäksi tarjolla on tänä vuonna jouluaiheita viideltä muulta suomalaistaiteilijalta. Punaisen Ristin joulukorteissa on 1. luokan postimaksu maksettu valmiiksi kaikkiin maihin, joten ostajan ei tarvitse huolehtia kuin lämpimistä terveisistä. Yksittäin ostettuna kortit maksavat 1,60 euroa. Suomen Punaisen Ristin verkkokaupassa kortteja myydään pakkauksittain. Perinteisten joulukorttien lisäksi Punainen Risti tarjoaa yrityksille mahdollisuuden lähettää joulukorttinsa sähköisesti. Nettikortteihin voi itse kirjoittaa tekstin ja liittää kätevästi oman yrityksen logon. Joulun odotukseen kuuluu tietysti myös joulukalenteri. Suomen Punaisen Ristin verkkokaupasta on saatavissa Kaisa Rekisen kuvittama joulukalenteri hintaan 7,90 euroa. Korttien ja kalenterien myynnillä tuetaan sitä auttamistyötä, jota Suomen Punaisen Ristin vapaaehtoiset tekevät kotimaassamme. Varoilla järjestetään yksinäisille vanhuksille ystävätoimintaa, tuetaan nuorille tarkoitettuja turvataloja ja pidetään yllä koulutettujen vapaaehtoisryhmien auttamisvalmiutta. Punaisen Ristin Hyvän mielen lahjavalitsin: www.punainenristi.fi Perinteiset joulukortit ja kalenterit: www.punainenristi.fi/verkkokauppa 09 1293 260 Sähköiset kortit yrityksille: www.punainenristi.fi/joulukortti Lisätietoja: Punaisen Ristin varainhankinnan päällikkö Tuula Colliander, puh. 040 575 3626