Punaisen Ristin Ketjureaktiossa pyöräillään Syyrian hyväksi

Polkupyöräilijöille suunnattu Ketjureaktio-kampanja polkaistaan käyntiin 1.5.2017. Yrityksille ja yhteisöille suunnattu kampanja kannustaa työmatka- ja arkipyöräilyyn sekä vastuullisuuteen. Polkijoiden työnantaja lahjoittaa Suomen Punaisen Ristin katastrofirahastoon yhden euron jokaisesta joukkueen polkemasta 25 kilometristä.

Tänä vuonna lahjoitukset käytetään terveystyöhön Syyriassa. Punainen Risti auttaa vammautuneita Aleppon ja Damaskoksen kuntoutuskeskuksissa, missä potilaat saavat fysioterapiaa, proteeseja, ortopedisiä apuvälineitä, kainalosauvoja, pyörätuoleja sekä henkistä tukea. Lahjoittajien tuella sekä lapsilla että aikuisilla on mahdollisuus kuntoutua ja päästä liikkumaan kodin ulkopuolella.

Ketjureaktio on kätevä tapa auttaa ja olla mukana vapaaehtoistoiminnassa, jos muuten työajalla siihen ei ole mahdollisuuksia. Esimerkiksi miinassa vammautunut saa 15 eurolla kuukaudeksi fysioterapiahoitoa ja 150 eurolla voi kattaa kahden kuntokeskuksen potilaan ruokakulut, kertoo Suomen Punaisen Ristin varainhankinnan suunnittelija Jenni Immanen.

Viime vuonna Ketjureaktioon osallistui 212 joukkuetta, jotka polkivat yli 66 000 euroa Punaisen Ristin katastrofirahastoon.

Kilometrikisa innostaa ja palkitsee

Ketjureaktio järjestetään yhteistyössä Kilometrikisan kanssa. Kaikille avoin ja maksuton kisa kannustaa työmatka- ja arkipyöräilyyn. Kisassa joukkueen pyöräilemät kilometrit merkitään Kilometrikisan laskuriin. Eniten pyöräilleet joukkueet palkitaan ja ne osallistuvat kuukausittaisiin arvontoihin.

Ketjureaktioon ja Kilometrikisaan ilmoittaudutaan Kilometrikisan sivuilla www.kilometrikisa.fi. Ketjureaktio ja Kilometrikisa jatkuvat 22.9.2017 saakka. Kisaan voi tulla mukaan milloin vain.

Lue lisää: https://www.punainenristi.fi/ketjureaktio

Ilmoittaudu Kilometrikisaan: https://www.kilometrikisa.fi/accounts/register/

Seuraa somessa: #ketjureaktio

Halutessaan Ketjureaktioon voi lahjoittaa suoraan: www.punainenristi.fi/lahjoita/ketjureaktio