Punaisen Ristin vapaaehtoiset auttavat Aura Fest -festivaalilla Turussa

Punaisen Ristin ensiavun, päihdetyön sekä hiv- ja seksuaaliterveystyön vapaaehtoiset päivystävät Turun Aura Fest -tapahtumassa 12.–13. elokuuta.

Vapaaehtoiset huolehtivat festarikävijöiden ensiavusta koko tapahtuman ajan. Ensiapupäivystäjät kiertävät alueella ja auttavat Punaisen Ristin ensiapupisteellä sisäänkäynnin edustalla.

Ensiapuryhmä hoitaa paikan päällä juhlijoiden pienet haavat ja vammat. Tarvittaessa paikalle tilataan ammattiapua. Ensiavun vapaaehtoiset tunnistaa punaisista ensiapuliiveistä.

Lisäksi hiv- ja seksuaaliterveystyön vapaaehtoiset kiertävät ja keskustelevat juhlijoiden joukossa perjantaina, ja päihdetyön vapaaehtoiset auttavat festivaalikansaa lauantaina.

Päihdetyön vapaaehtoiset juttelevat festarikävijöiden kanssa avoimesti ja hyvässä hengessä päihteisiin liittyvistä asioista, jokaisen omien tarpeiden mukaisesti. Vapaaehtoiset tunnistaa punaisista liiveistä, joissa on Punaisen Ristin tunnus sekä selässä teksti ”Päihdetyö”.

Hiv- ja seksuaaliterveystyön vapaaehtoiset kertovat turvallisesta seksistä ja auttavat mielellään seksuaaliterveyteen liittyvissä asioissa.

Kaikki Punaisen Ristin vapaaehtoiset ovat täysi-ikäisiä ja tehtäväänsä koulutettuja. Punaisen Ristin festaripäivystäjät auttavat tänäkin kesänä kymmenissä tapahtumissa eri puolilla Suomea.

Ensiapupäivystyksen vastaava Mika Vilpo, Punaisen Ristin Turun osasto, p. 040 594 0744