Punaisen Ristin vapaaehtoiset auttavat Flow-festivaalilla

Punaisen Ristin ensiavun vapaaehtoiset päivystävät Flow-festivaalilla Helsingin Suvilahdessa 12.–14. elokuuta.

Festivaalialueella päivystää ja kiertelee yhteensä kymmenen ensiavun vapaaehtoista joka päivä. Ensiapupäivystäjät auttavat myös kahdella ensiapupisteellä. Vapaaehtoiset ovat paikalla perjantaina kello 15–02, lauantaina 14–02 ja sunnuntaina 13–02.

Ensiapuryhmä hoitaa juhlijoiden pienet haavat ja vammat. Tarvittaessa vapaaehtoiset tilaavat paikalle ammattiapua. Ensiavun vapaaehtoiset tunnistaa punaisista ensiapuliiveistä.

– Yleisimpiä ensiapupäivystäjien paikkaamia haavereita ovat esimerkiksi pienet kolhut ja nyrjähdykset. Myös ampiaiset saattavat pistää tavallista herkemmin tähän aikaan kesästä, kertoo ensiapupäivystysvastaava Markku Lempinen.

Kylmä auttaa tehokkaasti ampiaisen pistoihin ja lievittää kipua, Lempinen neuvoo. Jos tietää olevansa allerginen, on ampiaisen pistäessä hakeuduttava ensiapuun.

Kaikki Punaisen Ristin vapaaehtoiset ensiapupäivystäjät ovat täysi-ikäisiä ja tehtäväänsä koulutettuja. Punaisen Ristin festaripäivystäjät auttavat tänäkin kesänä kymmenissä tapahtumissa eri puolilla Suomea.

Lisätiedot:

Ensiapupäivystyksen vastaava Markku Lempinen, Punaisen Ristin Helsingin ja Uudenmaan piiri p. 020 701 2367