Punaisen Ristin vapaaehtoiset auttavat Haminan yöt -musiikkitapahtumassa

Punaisen Ristin ensiavun vapaaehtoiset päivystävät Haminan yöt -musiikkitapahtumassa Haminassa perjantaina ja lauantaina 10.–11. kesäkuuta.

Vapaaehtoiset huolehtivat juhlijoiden ensiavusta koko tapahtuman ajan. Noin 10 vapaaehtoista kiertää kumpanakin päivänä alueella ja auttaa Punaisen Ristin ensiapupisteellä. Ensiapupiste sijaitsee tapahtuman pääporttia vastapäätä.

Ensiapuryhmä hoitaa juhlijoiden pienet haavat ja vammat. Jos hätä on suuri, vapaaehtoiset tilaavat paikalle ammattiapua. Ensiavun vapaaehtoiset tunnistaa punaisista ensiapuliiveistä.

Kaikki Punaisen Ristin päivystävät vapaaehtoiset ovat täysi-ikäisiä ja tehtäväänsä koulutettuja. Punaisen Ristin festaripäivystäjät auttavat kesäisin kymmenissä tapahtumissa eri puolilla Suomea.

Ensiapuryhmän johtaja Pekka Pakkanen, Punaisen Ristin Haminan osasto, p. 0400 758 322