Punaisen Ristin vapaaehtoiset auttavat Iskelmä festivaalilla

Punaisen Ristin ensiavun ja päihdetyön vapaaehtoiset päivystävät Iskelmä festivaalilla Himoksella Jämsässä 25.–27.6.2015.

Festivaalialueella juhlijoita auttaa joka päivä noin seitsemän ensiavun vapaaehtoista. Alueella on Punaisen Ristin ensiapupiste, jonka lisäksi vapaaehtoiset kiertävät festarijuhlijoiden joukossa torstaina kello 17–03, perjantaina kello 17–03 ja lauantaina kello 15–03.

Ensiapuryhmä hoitaa paikan päällä juhlijoiden pienet haavat ja vammat. Tarvittaessa ensiapuryhmä tilaa paikalle ammattiapua, jos hätä on suuri. Ensiavun vapaaehtoiset tunnistaa punaisista ensiapuliiveistä.

Myös kaksi Punaisen Ristin päihdetyön vapaaehtoista kiertää juhlijoiden joukossa keskustelemassa perjantaina kello 14 lähtien puoleen yöhön asti. Tarkoituksena ei ole moralisoida tai tuomita, vaan jutella hyvässä hengessä jokaisen omien tarpeiden mukaisesti. Päihdetyön vapaaehtoiset tunnistaa punaisista liiveistä, joissa on Punaisen Ristin tunnus sekä selässä teksti ”Päihdetyö”.

Kaikki Punaisen Ristin vapaaehtoiset ovat täysi-ikäisiä ja tehtäväänsä koulutettuja. Punaisen Ristin festaripäivystäjät auttavat kesän aikana kymmenissä tapahtumissa eri puolilla Suomea.

Yhteyshenkilöt:

Ensiapupäivystyksen vastaava Timo Pänkäläinen, Punaisen Ristin Jyväskylän osasto, p. 0400 908 296

Päihdetyön suunnittelija Kati Laitila, p. 040 589 5778