Punaisen Ristin vapaaehtoiset auttavat Jalometalli-festivaalilla Oulussa

Punaisen Ristin ensiavun vapaaehtoiset auttavat festariyleisöä Oulussa Jalometalli-festivaalilla perjantaina ja lauantaina 7.–8.8.2015.

Ensiavun vapaaehtoiset huolehtivat juhlijoiden ensiavusta koko tapahtuman ajan. Noin viisi vapaaehtoista kiertää päivittäin alueella ja auttaa Punaisen Ristin ensiapupisteellä.

­– Ryhmämme on vastannut festivaalin ensiavusta jo useana vuonna, joten tapahtuma on tuttu, kertoo ensiapuryhmän johtaja Mari Partanen Suomen Punaisen Ristin Oulun osastosta.

Ensiapuryhmä hoitaa juhlijoiden pienet haavat ja vammat. Jos hätä on suuri, vapaaehtoiset tilaavat paikalle ammattiapua. Ensiavun vapaaehtoiset tunnistaa punaisista ensiapuliiveistä.

Kaikki Punaisen Ristin päivystävät vapaaehtoiset ovat täysi-ikäisiä ja tehtäväänsä koulutettuja. Punaisen Ristin festaripäivystäjät auttavat tänäkin kesänä kymmenissä tapahtumissa eri puolilla Suomea.

Ensiapuryhmän johtaja Mari Partanen, Punaisen Ristin Oulun osasto, p. 040 5466 416