Punaisen Ristin vapaaehtoiset auttavat Lahden Yöt -festivaalilla

Punaisen Ristin ensiavun vapaaehtoiset päivystävät Lahden Yöt -festivaalilla 9.–12.7.2014.

Kolme ensiavun vapaaehtoista auttaa juhlijoita festivaalin jokaisena päivänä kello 18–02. Festivaalialueella on ensiapupiste, jossa ensiapuryhmä hoitaa juhlijoiden pienet haavat ja vammat. Jos hätä on suuri, vapaaehtoiset tilaavat paikalle ammattiapua. Ensiavun vapaaehtoiset tunnistaa punaisista ensiapuliiveistä.

Kaikki Punaisen Ristin vapaaehtoiset ovat täysi-ikäisiä ja tehtäväänsä koulutettuja. Punaisen Ristin festaripäivystäjät auttavat tänäkin kesänä kymmenissä tapahtumissa eri puolilla Suomea.

Ensiapupäivystyksen vastaava Jari-Pekka Korhonen, Punaisen Ristin Lahden alueen osasto, p. 040 035 8677