Punaisen Ristin vapaaehtoiset auttavat Provinssirockissa

Suomen Punaisen Ristin ensiavun ja päihdetyön vapaaehtoiset auttavat juhlijoita Provinssirockissa Seinäjoella 27. – 29.6.

Punaisen Ristin ensiapupiste löytyy koko festareiden ajan Törnävän koululta. Lisäksi ensiapupartiot kiertelevät leirintäalueella ympäri vuorokauden. Ensiavun vapaaehtoiset ovat paikalla torstain iltakuudesta sunnuntaihin klo 16 asti.

Ensiapuryhmä hoitaa paikan päällä juhlijoiden pienet haavat ja vammat. Lisäksi vapaaehtoiset tilaavat paikalle ammattiapua, jos hätä on suuri. Ensiavun vapaaehtoiset tunnistaa punaisista ensiapuliiveistä.

Keskusteluapua päihdetyön vapaaehtoisilta

Juhlijoiden joukossa kiertää perjantaina ja lauantaina myös päihdetyön vapaaehtoisia. Päihdetyön vapaaehtoiset kannustavat välttämään huumeiden satunnaista kokeilukäyttöä ja auttavat tarvittaessa löytämään sopivia auttavia tahoja. Tarkoituksena ei ole moralisoida tai tuomita, vaan jutella hyvässä hengessä.

Kaikki Punaisen Ristin vapaaehtoiset ovat täysi-ikäisiä ja tehtäväänsä koulutettuja. Tänäkin vuonna vapaaehtoisia on mukana yli 60 kesätapahtumassa ympäri Suomea.

Lisätietoa:

Seinäjoen osaston ensiapuryhmän johtaja Mari Möykkymäki, puh. 0400 229 335