Punaisen Ristin vapaaehtoiset auttavat Tammerfest-festivaalilla

Punaisen Ristin ensiavun vapaaehtoiset päivystävät Tammerfest-festivaalilla Tampereella 20.–23. heinäkuuta.

Vapaaehtoiset huolehtivat festarikävijöiden ensiavusta lauantai-iltaan asti. Noin 15 vapaaehtoista kiertää jatkuvasti alueella ja auttaa Punaisen Ristin ensiapupisteellä.

Ensiapupiste sijaitsee Ratinan stadionilla sisäänkäynnin vieressä. Toinen päivystyspiste on esiintymislavan vieressä olevassa Punaisen Ristin teltassa.

– Tammerfest on vuosien varrella ollut yleensä rauhallinen kaupunkifestari. Tavallisimpia haavereita ovat hiertymät, rakot ja pienet nyrjähdykset, kertoo ensiapuryhmän johtaja Veijo Vasama Punaisesta Rististä.

Tammerfest alkoi keskiviikkona erityisesti lapsille ja nuorille suunnatulla ohjelmalla. Päivä sujui rauhallisesti, Vasama kertoo. Iltaan mennessä autettavia oli noin kymmenkunta, apua tarvittiin lähinnä hiertymiin ja pieniin haavoihin.

Ensiapuryhmä hoitaa juhlijoiden pienet haavat ja vammat. Tarvittaessa vapaaehtoiset tilaavat paikalle ammattiapua. Ensiavun vapaaehtoiset tunnistaa punaisista ensiapuliiveistä.

Kaikki Punaisen Ristin päivystävät vapaaehtoiset ovat täysi-ikäisiä ja tehtäväänsä koulutettuja. Punaisen Ristin festaripäivystäjät auttavat tänäkin kesänä kymmenissä tapahtumissa eri puolilla Suomea.

Ensiapuryhmän johtaja Veijo Vasama , Punaisen Ristin Tampereen osasto, p.041 530 5858.