Punaisen Ristin vapaaehtoiset auttavat Wanaja Festivalilla

Punaisen Ristin ensiavun vapaaehtoiset päivystävät Hämeenlinnassa Wanaja Festival -tapahtumassa 18.–20.7.2014.

Yhteensä 12 vapaaehtoista auttaa juhlijoita viikonlopun aikana. Ensiavun vapaaehtoiset päivystävät tapahtumassa perjantaina kello 16–01, lauantaina kello 10–01 ja sunnuntaina kello 10–15. Punaisen Ristin ensiapupiste sijaitsee pääporttien läheisyydessä, ja vapaaehtoiset kiertävät auttamassa myös tapahtuma-alueella.

Ensiapuryhmä hoitaa paikan päällä juhlijoiden pienet haavat ja vammat. Tarvittaessa ensiapuryhmä tilaa paikalle ammattiapua, jos hätä on suuri. Ensiavun vapaaehtoiset tunnistaa punaisista ensiapuliiveistä.

Kaikki Punaisen Ristin päivystävät vapaaehtoiset ovat täysi-ikäisiä ja tehtäväänsä koulutettuja. Punaisen Ristin festaripäivystäjät auttavat tänäkin kesänä kymmenissä tapahtumissa eri puolilla Suomea.

Ensiapupäivystyksen johtaja Päivi Lindstedt, Punaisen Ristin Hämeenlinnan osasto, p. 040 840 8078